۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۴۴
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85581526
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مجموعه تفریحی توریستی مصلی سامن افتتاح شد

۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۴۴
کد خبر: 85581526
مجموعه تفریحی توریستی مصلی سامن افتتاح شد

همدان- ایرنا- همزمان با ششمین روز از هفته دولت، فاز نخست مجموعه تفریحی و توریستی مصلی شهر سامن با اعتبار ۹۱ میلیارد ریال با حضور فرماندار ویژه ملایر، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ شهردار سامن روز چهارشنبه در آئین بهره‌برداری از پروژه‌های سامن اظهار کرد: همزمان با هفته دولت پنج پروژه در این شهر با اعتبار یک‌هزار و ۲۱۲ میلیارد ریال بهره‌برداری و عملیات اجرایی یک پروژه آغاز شد.

"شهاب‌الدین تقوی" افزود: مجموعه تفریحی و توریستی تپه مصلی سامن بعد از یک دوره رونق، متروکه شد که در این دوره تلاش کردیم این فضای تفریحی دوباره برای حضور مردم احیا شود.

وی اضافه کرد: در همین راستا با ورود پیکر یک شهید گمنام در مجموعه تفریحی تپه مصلی، عملیات عمرانی این فضا از حدود ۲ سال پیش با هدف ایجاد یک محیط امن فرهنگی و ورزشی آغاز و فاز نخست این مجموعه امروز افتتاح شد.

شهردار سامن ادامه داد: در کنار این مجموعه یک سالن آمفی‌تئاتر روباز با ظرفیت ۶ هزار نفر و یک زمین چمن مصنوعی نیز آماده شده و بیش از ۵۰۰ نفر شبانه از این مجموعه استفاده می‌کنند.

تقوی با بیان اینکه مسیر ۸۵۰ متری برای پیاده‌روی خانواده‌ها در این مجموعه تفریحی ایجاد شد. گفت: آبشار تپه مصلی با حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است و زمین چمن مصنوعی نیز در حال آماده‌سازی است.

وی یادآور شد: از دیگر طرح‌هایی که در مجموعه تفریحی و توریستی مصلی پیش‌بینی شده، ایجاد بک فضای استاندارد برای اسب‌دوانی است که سامن پایلوت غرب کشور خواهد شد.

شهردار سامن همچنین از بهره‌برداری از پروژه انتقال آب به فضای سبز شهری و تامین آب بوستان‌های شهر سامن خبر داد و بیان کرد: با افتتاح این پروژه، تحولی عظیم در زمینه آبرسانی به فضای سبز شهری رقم می‌خورد.

تقوی گفت: امروز همچنین تأمین برق کارخانه آسفالت شهر سامن با اعتبار بیش از ۱۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید که نقش مهمی در زمان بروز بحران و تامین برق کارخانه ایفا می‌کند.

وی تاکید کرد: هم‌اکنون نهضت آسفالت در معابر شهر سامن ایجاد شده و هیچ محدودیتی در آسفالت‌ریزی سطح معابر شهری نداریم و سال گذشته تمام کوچه‌ها و خیابان‌های شهر آسفالت شد.

شهردار سامن آغاز عملیات اجرایی احداث میدان ورودی در ضلع شمالی با ۴۰ میلیارد ریال اعتبار را از دیگر طرح‌های هفته دولت شهرداری سامن عنوان کرد و افزود: رفوش وسط بلوار و روشنایی میدان در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر نیز تاکید کرد: شهر سامن به عنوان یکی از محورهای پرتردد این شهرستان، به واسطه فعالیت خوب و انسجام مدیریتی، در مسیر پیشرفت و توسعه قرار گرفته است.

"سلمان اسماعیلی" گفت: طی هفته‌های گذشته آیین قرعه‌کشی و واگذاری زمین‌های نهضت ملی مسکن به متقاضیان در شهر سامن برای ۴۴ واجد شرایط برگزار شد و به هر کدام از این متقاضیان پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال وام مسکن پرداخت می‌شود.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر دارای ۶ شهر ملایر، سامن، زنگنه، جوکار، ازندریان و اسلامشهر آق‌گل است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha