اعتبارات سازمان زندان‌های کشور ۶۸ درصد ارتقا یافت

زنجان -ایرنا- معاون توسعه‌ مدیریت و منابع انسانی سازمان زندان‌های کشور گفت: اعتبارات این سازمان به عنوان یکی از دستگاه‌های زیر مجموعه قوه قضائیه با کمک دولت و مجلس شورای اسلامی بیش از ۶۸ درصد ارتقا یافت.

نصرالله ابراهیمی روز چهارشنبه در حاشیه آیین تکریم و معارفه مدیران کل زندان های استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از برنامه های مهم سازمان زندان ها مولدسازی اموال و دارایی های مازاد است.

ابراهیمی ادامه داد: تحقق این مساله می تواند به تکمیل طرح های نیمه تمام موسسات کیفری در سطح کشور منجر شود.

وی اظهار داشت: همچنین این اقدام می تواند زمینه انتقال زندان های داخل شهر به خارج از آن را با بهره گیری از ارزش افزوده منابع در اختیار از طریق مولدسازی زمین ها، املاک و حتی تغییر کاربری آنها فراهم سازد.

معاون توسعه‌ مدیریت و منابع انسانی سازمان زندان‌های کشور در خصوص تعیین تکلیف ندامتگاه منطقه اسلام آباد شهر زنجان نیز گفت:این مکان هم اکنون در مرحله تغییر کاربری، تکمیل رونق اقتصادی و ارزش افزایی آن است.

وی با بیان اینکه به دستور استاندار زنجان زمینی برای انتقال مرکز ندامتگاه اسلام آباد زنجان اختصاص یافته است، ابراز امیدواری کرد: با مدیریت جدید این سازمان در استان، انتظار و اولویت ما احیای این مرکز و خروج زندان فعلی از مرکز استان به بیرون از شهر است.

این مسوول با بیان اینکه رسالت اصلی سازمان زندان ها اجرای احکام و قوانین کیفری، اصلاح و تربیت، طبقه بندی زندانیان و در کنار آن ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان مشمول است، گفت: تاکنون بیش از یک هزار کارگاه با کمک بنیاد تعاون زندانیان در تمامی موسسات کیفری ایجاد شده که به اشتغال زندانیان و تامین کمک معیشت برای خانواده های آنان منتج شده است.

وی با بیان اینکه با تفاهمنامه منعقده با سازمان فنی و حرفه ای بسیاری از مددجویان زندان ها گواهینامه مهارت دریافت می کنند، اضافه کرد: حتی مراقبت های بعد از خروج نیز یکی از رویکردهای سازمان است و حتی فرد می تواند به صور مستقل شغل ایجاد کند و در شعبات فعال ندامتگاه ها نیز مشغول به کار باشد.

ابراهیمی با بیان اینکه تاکنون در زندان های استان حدود یک هزار و ۵۵۰ نفر مشمول به کار شده اند، خاطر نشان کرد: از این تعداد برای نزدیک به ۹۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست های سال جاری اعمال معیار بومی گرایی در جا به جایی مدیران زندان های استان هاست، اضافه کرد: در این راستا تلاش شد مدیرانی که دارای توانمندی و علاقه‌مندی به شهر خود هستند در همان محل خدمت کنند.

در ادامه این مراسم از زحمات سه ساله حجت الاسلام و المسلمین حسین بنیادی در سمت مدیرکل زندان های استان زنجان قدردانی و سید مجتبی حسینی به عنوان مدیر جدید این سازمان معرفی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha