روند کاهشی بیشینه دمای هوا در آذربایجان‌غربی ادامه دارد

ارومیه- ایرنا- کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: روند کاهش نسبی دما به ویژه دمای بیشینه که از اوایل هفته جاری در استان آغاز شده همچنان تا روزهای پایانی هفته جاری ادامه دارد.

مهدی کریمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه از میزان گرمای هوای مناطق مختلف استان در طی هفته جاری کاسته شده است بیان کرد: دمای هوای شهرستان پلدشت به عنوان گرم ترین شهر استان، در چهارم شهریور به ۴۱ درجه سانتی گراد رسید که با روند کاهش نسبی و تدریجی دما امروز هفتم شهریور ماه به ۳۸ درجه سانتی گراد کاهش یافته است.

وی با اشاره به ادامه روند کاهش دماهای بیشینه ادامه داد: کمینه دمای استان در چالدران با مثبت ۱۴ درجه سانتی گراد در شبانه روز گذشته ثبت شده است و دمای ارومیه نیز بین ۱۶ تا ۳۳ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

کریمی اضافه کرد: در طول هفته جاری جوی پایدار و آرام در استان حاکم است و پدیده خاصی به غیر از وزش باد و گردو خاک پیش بینی نمی شود و احتمال بارش های پراکنده ای در روز جمعه در شمال استان وجود دارد.

به گزارش ایرنا پیش بینی های هواشناسی در اذربایجان غربی دارای اهمتی ویژه ای است و این استان یکی از استان‌های پربارش در شمال‌غرب کشور است که سالانه بیش از ۳۰۰ میلی‌متر بارندگی در مناطق مختلف آن ثبت میشود.

اقتصاد منطقه که بر محور کشاورزی می چرخد با بارندگی ها ارتباط مستقیمی داشته و زندگی و معیشت مردم محلی با آن گره خورده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha