۶ طرح کشاورزی در خانمیرزا چهارمحال و بختیاری به بهره‌برداری رسید

شهرکرد- ایرنا- همزمان با ششمین روز هفته دولت بهره‌برداری از ۶ طرح در شهرستان خانمیرزا چهارمحال و بختیاری روز چهارشنبه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: برای اجرای این طرح‌ها ۹۰ میلیارد ریال تامین و هزینه شده است.

حسین برزگر روز چهارشنبه در آیین بهره‌برداری از طرح‌های کشاورزی شهرستان خانمیرزا تاکید کرد:: این طرح‌ها شامل گلخانه سبزی و صیفی، شیلات و آبزیان، سامانه آبیاری تحت فشار، بهسازی و نوسازی کانال‌ها و لایروبی قنوات است.

برزگر تصریح کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها زمینه بهره‌مندی ۷۱ خانوار، ۱۷ نفر اشتغال‌زایی مستقیم و ۲۶ نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد شده است.

وی یادآور شد: در سه سال اخیر ۲۹ هکتار گلخانه در خانمیرزا راه‌اندازی و جواز تاسیس ۶۴ هکتار گلخانه دیگر در این شهرستان صادر شد که از این تعداد پیشرفت فیزیکی ۶ طرح افزون‌بر ۵۰ درصد است.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در سه سال اخیر پنج هزار میلیارد ریال برای راه‌اندازی گلخانه‌ها در شهرستان خانمیرزا سرمایه‌گذاری شد.

وی گفت: هم‌اکنون سطح گلخانه‌های چهارمحال و بختیاری به ۱۱۰ هکتار با حجم سرمایه‌گذاری ۱۲ هزار میلیارد ریال رسیده و این استان رتبه نخست توسعه گلخانه‌های کشور در سه سال گذشته داشته‌اند.

برزگر تاکید کرد: اشتغال ایجادی در صنعت گلخانه‌های چهارمحال و بختیاری یک‌هزار و ۲۰۰ نفر است.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون حدود ۷۰ هکتار گلخانه در دست اقدام است و طرح ایجاد ۸۰۰ هکتار گلخانه در چهارمحال و بختیاری تصویب و پروانه‌های آن‌ها صادر شده است.

چهارمحال و بختیاری ۱۲ شهرستان با یک میلیون نفر جمعیت دارد و آلونی مرکز شهرستان خانمیرزا در ۱۵۰ کیلومتری شهرکرد واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha