۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۶:۵۳
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85581586
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

مسافران به هشدارهای شنا ممنوع در سواحل گیلان توجه کنند

رشت - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با تاکید بر لزوم نصب علائم هشدار دهنده شنا با رنگ‌های تاثیرگذار در سواحل استان گفت: مسافران نیز باید به هشدارهای شنا ممنوع توجه جدی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدجلائی روز چهارشنبه در نشست ستاد ساماندهی سواحل گیلان با اشاره به چند مورد غرق شدگی اخیر در سواحل گیلان اظهار کرد: پیشگیری از موضوع مهم غرق‌شدگی باید مورد توجه جدی باشد و دستگاه‌های مرتبط نیز برای جلوگیری از بروز چنین حوادثی هم‌افزایی کنند.

وی با بیان اینکه دریا در هیچ جای دنیا برای شنا تعریف نشده است، اضافه کرد: گردشگران در گیلان از زیبایی‌ها و قایق‌های تفریحی سواحل استفاده و از شناکردن پرهیز کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با تاکید بر لزوم ارسال پیامک‌های انبوه با موضوع فرهنگی و هشدارهای مربوط به شنا و خطرات آن در سواحل به مسافران اضافه کرد: اطلاع‌رسانی بخشی از پیشگیری‌ از غرق‌شدگی است که باید جدی گرفته شود.

وی با بیان اینکه اگر چه نقص تجهیزات امدادی وجود دارد اما سال‌های اخیر بسیاری از نواقص رفع شده‌است، اضافه کرد: با این حال باید با تمام توان و تجهیزات و آگاهی از افزایش آمار غرق شدگی پیشگیری کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان افزود: فرمانداری‌هایی که قایق نجات دریافت کرده‌اند مستندات در آب بودن قایق‌ها را به استانداری ارسال کنند کم‌کاری در این موضوع پذیرفتنی نیست.

وی با تاکید بر اینکه یک قایق نجات غیرقابل استفاده در لاهیجان با توجه به طول زیاد سواحل رضوانشهر به این شهرستان انتقال داده شود، اظهار کرد: با توجه به تعطیلی پیش رو و موج ورود مسافر به گیلان ضروریست تا تمهیدات لازم برای پیشگیری از غرق شدگی انجام شود.

نجات ۱۳۶ نفر از غرق‌شدگی در گیلان

مدیرعامل هلال‌احمر گیلان نیز در این نشست گفت: ۱۳۶ نفر امسال توسط ناجیان غریق در سواحل استان نجات یافتند که این آمار سال گذشته ۴۶۰ نفر بود.

هادی سلیمی با بیان اینکه امسال تا کنون ۱۰ نفر در سواحل گیلان غرق شده اند، اظهار کرد: با توجه به ایام پایانی تابستان و ازدحام مسافر نیاز است فرمانداران بر سواحل نظارت مستمر داشته باشند.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع باید هشدارهای لازم در خصوص ممنوعیت ورود به آب در سواحل تحت عنوان ممنوعیت شنا از طریق رسانه‌ها به اطلاع عموم مردم رسانده شود.

فرماندار رضوانشهر هم گفت: ۶۲ ناجی غریق در سواحل رضوانشهر به کار گرفته شده اند؛ این شهرستان دارای ۲۲ کیلومتر طول خط آبی است.

سید نادر صفوی با بیان اینکه تاکنون هیچ قایق نجاتی به رضوانشهر تحویل نشده است، اظهار کرد: امسال با کمک ناجیان غریق پنج نفر از غرق شدگی نجات یافتند.

وی با ابزار تاسف از غرق شدن سه نفر طی روزهای اخیر در سواحل رضوانشهر بیان کرد: مردم به دلیل عدم امکانات بازدارنده از سوی ناجیان نسبت به هشدارهای لازم بی توجهی کرده و در مناطق ممنوع و خارج از طرح سالم سازی دریا شنا می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha