مربی دوومیدانی: فصیحی در المپیک همان‌قدر که سرمایه گذاری کرد، نتیجه گرفت

تهران- ایرنا- مربی رده‌های پایه دوومیدانی، گفت: فرزانه فصیحی زحمت کشید و هیچگاه ناامید نشد. او همان میزانی که در المپیک سرمایه‌گذاری کرد، نتیجه گرفت.

لیلا ابراهیمی در گفت‌وگو با ایرنا، درباره لیگ دوومیدانی باشگاه‌های کشور، اظهار داشت: در بخش زنان خیلی از دختران جوان ما رکوردهای خوبی در لیگ جابه‌جا کردند. مرحله دوم بهتر از مرحله اول بود و رکورد ایران در چند رشته جابه‌جا شد. این موضوع نشان می‌دهد که دختران انگیزه دارند و تمرین می‌کنند. امسال تعداد باشگاه‌ها بیشتر و حمایت مالی بهتر بود و همین انگیزه‌ای برای دختران است.

وی افزود: تمرینات دوومیدانی طاقت فرساست و برخی از دختران مجبور شدند به خاطر مربی، شهر خود را عوض کنند. شرایط سخت است و با این نتایج و رکوردهای قوی، دختران می‌توانند جایگزین‌های خوبی برای قهرمانان باشند. با این وجود تعداد ورزشکاران در سنین پایه قوی‌تر می‌شود و امیدوارم برنامه منسجم‌تری برای نونهالان و نوجوانان داشته باشیم. هرچند در این رده هنوز فدراسیون برنامه‌ای اعلام نکرده و مسابقه‌ای برای این رده سنی نگذاشته است.

مربی رده‌های پایه دوومیدانی درباره عملکرد فرزانه فصیحی در المپیک پاریس، خاطرنشان کرد: فصیحی کار بزرگی انجام داد. او دفعه قبل با وایلد کارت به المپیک توکیو رفت و امسال با تلاش خودش ورودی المپیک را کسب کرد. در ماده سرعت کشورهای خاصی مانند جامائیکا و آمریکا حرف برای گفتن دارند و بیشترین سهمیه و مدال‌ها را کسب می‌کنند.

وی ادامه داد: ما برنامه‌ریزی المپیکی را برای چهار سال نداشتیم، فصیحی زحمت کشید و ناامید نشد. همین ورود پیدا کردن به المپیک با شرایط فعلی، کار بسیار مهمی بود. نتیجه آن هم خوب بود و فصیحی همان میزانی که در المپیک سرمایه گذاری کرد، نتیجه گرفت.

مربی رده‌های پایه دوومیدانی در پاسخ به این پرسش که چرا فصیحی نتوانست حتی رکورد خود را در المپیک تکرار کند؟ یادآور شد: او هم مانند دیگر دوومیدانی‌کاران در مسابقات متعددی شرکت کرد تا به سهمیه برسد. یک سری از ورزشکاران قبل از المپیک، رکوردهایی را جابه‌جا کردند تا به سهمیه برسند؛ اما در المپیک خسته بودند.

وی گفت: ورزشکاران کشورهای دیگر، در مسابقات زیادی شرکت کردند و حامیان مالی، آنها را تامین می‌کنند. آنها دغدغه این را ندارند تا رکورد را جابه‌جا کنند و به دنبال کسب مدال در المپیک هستند. عملکرد فصیحی هم خوب بود و نباید بیشتر از این از او انتظار داشت. ما در تکواندو و کشتی همیشه مدال داشتیم اما مسیر دوومیدانی فرق می‌کند و باید مسیر باز شود. اگر خوب برنامه‌ریزی شود و حمایت درست باشد، مسیر موفقیت شکل می‌گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha