۶۱ طرح گردشگری استان اردبیل در دولت سیزدهم اجرا شد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل گفت: ۶۱ طرح گردشگری ۱۵ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی در این استان در طول خدمت دولت سیزدهم اجرا شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا حسن محمدی ادیب عصر چهارشنبه در نشست خبری تبیین خدمات دولت سیزدهم در استانداری اردبیل اظهار کرد: اعلام ۱۷۳ موافقت اصولی با اجرای طرح‌های گردشگری، صدور ۴۳ مجوز احداث اماکن گردشگری و افتتاح نخستین هتل پنج ستاره استان از دیگر کارهای صورت گرفته در سه سال اخیر است.

وی افزود: در این مدت برای ۲ منطقه نمونه گردشگری استان، سرمایه گذار فعال انتخاب کرده ایم که بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری خواهند کرد و کتاب معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری گردشگری اردبیل در ٢ زبان چاپ و منتشر و دهمین جلسه کمیته سرمایه گذاری گردشگری در استان اردبیل در سال جاری برگزار شده است و از سرمایه گذاران استقبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: بیش از ۳۰ هزار نفر در ۶۰ رشته صنایع دستی در استان اردبیل فعال هستند و در دولت سیزدهم ۱۸۰ نفر از آنها بیمه شدند و پرونده ثبت جهانی روستای عنبران شهرستان نمین با عنوان روستای جهانی گلیم در وزارتخانه متبوع در حال تکمیل است و برگزاری نمایشگاه ملی صنایع دستی در اردبیل، ظرفیت‌های کشوری و استانی این صنعت را بیشتر نمایان کرد.

بنای تاریخی شیخ صفی الدین اردبیلی دارای ردیف بودجه می‌شود

محمدی ادبی تصریح کرد: در حوزه میراث فرهنگی به پشتوانه حکم حکومتی رهبر معظم انقلاب اسلامی در بازدید از بقعه تاریخی شیخ صفی الدین اردبیلی، اختصاص ردیف اعتبار ویژه برای این مجموعه تاریخی و جهانی را پیگیری کردیم و رقم اعتبار اختصاص یافته از سوی سازمان برنامه و بودجه اعلام خواهد شد.

وی افزود: مشکلات مردم در جوار بناهای تاریخی ثبت شده را پیگیری کردیم و به بازنگری ۱۸ بنای ثبتی در شهر اردبیل اقدام شد و کاروانسرای صائین شهرستان نیر هم به ثبت جهانی رسید.

او گفت: جمعه مسجد اردبیل را در قالب مساجد ایرانی برای ثبت جهانی پیشنهاد کرده ایم و ۶ بنای تاریخی در استان نیز برای نگهداری و سرمایه گذاری بخش تخصصی به سرمایه گذاران متعهد واگذار شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل اظهار کرد: در این بناها برای خدمات دهی به گردشگران و مسافران بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری خواهد شد و ۳۷ کارگاه مرمت بنای تاریخی در استان اردبیل فعال است و در هفته دولت امسال، ۱۲ بنای تاریخی مرمت شده به بهره برداری رسید.

۱۴ پروژه گردشگری و میراث فرهنگی اردبیل در هفته دولت افتتاح شد

محمدی ادیب گفت: در هفته دولت امسال روی هم رفته ۱۴ طرح میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با هفت هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار و سرمایه گذاری در استان اردبیل به بهره برداری رسید و این استان رتبه سوم پرداخت تسهیلات گردشگری را دارد.

وی افزود: رویداد اردبیل ۲۰۲۳ فرصت‌های گردشگری استان اردبیل را به جهان معرفی کرد و بیش از ۲۰۰ دقیقه محتوای ویدئویی از تلویزیون کشورهای مختلف پخش شد و تفاهم نامه‌های منعقد شده در آن رویداد در حضور شخصیت‌های جهانی و منطقه ای، به زودی به مرحله اجرا در می آیند و تاثیرات آن رخداد جهانی در رونق صنعت گردشگری استان اردبیل آشکار است.

به گزارش ایرنا استان اردبیل با جاذبه‌های گردشگری طبیعی، تاریخی، اقتصادی و مذهبی در ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران از مقاصد اصلی گردشگران داخلی و خارجی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha