آغاز ماجراجویی ورزشکاران اصفهانی در پارالمپیک پاریس

اصفهان-ایرنا- استان اصفهان با ۶ ورزشکار و یک مربی حضور پررنگی در رقابت‌های پارالمپیک پاریس دارد و بعد از ظهر امروز، پنجشنبه، "هادی نوری" و "سمیه رحیمی" بعنوان نخستین ورزشکاران اصفهانی از ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه پشت چله کمان المپیک می روند.

به گزارش ایرنا، کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران در مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس با نام کاروان "فرزندان ایران" و با "شعار ایمان، ایثار و افتخار" با ۶۵ ورزشکار در پاریس حاضر شده است که سهم ورزش استان اصفهان در این رویداد، ۶ ورزشکار و یک مربی است.

البته ورزشکار اصفهانی، زنده یاد رشید مسجدی قهرمان مسابقات جهانی پاریس و بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین در پرتاب وزنه نیز سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس را بدست آورده بود ولی اردیبهشت امسال بدلیل وجود توده بدخیم در زبان در حالی که یکسال گذشته در مسابقات و اردوهای متعددی حضور داشت، تحت عمل جراحی قرار گرفت و در نهایت چشم از جهان فروبست.

بعد از ظهر امروز پنجشنبه هادی نوری و سمیه رحیمی بعنوان نخستین ورزشکاران اصفهانی که در پارالمپیک پاریس پا به میدان می گذارند از ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه در رشته تیراندازی با کمان در دور مقدماتی انفرادی کامپوند مردان و رویکرو زنان پشت چله کمان قرار می گیرند.

آغاز ماجراجویی ورزشکاران اصفهانی در پارالمپیک پاریس

نوری و رحیمی بدنبال افتخار آفرینی برای ایران

نوری تیرانداز با کمان و با تجربه اصفهانی که تجربه حضور در المپیک ریو را نیز در کارنامه خود دارد، تیرماه امسال در رقابت‌های بین‌المللی جمهوری چک موفق به کسب مدال‌های طلا، نقره شد.

نوری در ماده تیمی کامپوند آقایان، همراه با سینا منشازاده در مرحله پایانی با نتیجه مقتدرانه ۱۵۶ بر ۱۴۹، هند را شکست دادند و عنوان قهرمانی مسابقات و مدال طلای جهانی را از آن خود کرد.

نوری همچنین در ماده میکس کامپوند، به همراه فاطمه همتی در مرحله فینال برابر تیم چین ۱۵۱ بر ۱۴۸ نتیجه را واگذار کرد و با ایستادن در جایگاه دوم، نقره‌ای شد.

آغاز ماجراجویی ورزشکاران اصفهانی در پارالمپیک پاریس

سمیه رحیمی نیز افتخارات زیادی در رشته تیرانداز با کمان دارد. این تیرانداز با تجربه اصفهان در آخرین مسابقات جهانی که تیر ماه امسال در جمهوری چک برگزار شد موفق شد مدال برنز و رتبه چهارم کسب کند.

رحیمی در ماده میکس ریکرو با همراهی غلامرضا رحیمی در رقابت رده بندی مسابقات بین المللی جمهوری چک، تیم قدرتمند چین را ۵ بر ۳ شکست داد و موفق به کسب مدال برنز شد.

رحیمی در ماده تیمی ریکرو بانوان نیز با همراهی مرضیه تفضلی در مرحله رده بندی در تیر طلایی و با اختلاف نزدیک ۵ بر ۴ نتیجه را برابر تیم آمریکا واگذار کرد و در جایگاه چهارم این ماده ایستاد.

آغاز ماجراجویی ورزشکاران اصفهانی در پارالمپیک پاریس

افزایش ۲ برابری حضور ورزشکاران اصفهانی در پارالمپیک پاریس

در دوره قبلی پارالمپیک به میزبانی توکیو، سه ورزشکار و یک مربی از استان اصفهان حضور داشتند ولی در پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس تعداد ورزشکاران اصفهانی با ۱۰۰ درصد افزایش به ۶ نفر رسید.

حامد حق‌شناس در رشته تکواندو، هاجر صفرزاده و علیرضا مختاری در دو و میدانی، هادی نوری و سمیه رحیمی در تیراندازی با کمان، سیدمیثم بنی‌طبا در جودو به عنوان ورزشکار و احمدرضا طالبیان به عنوان مربی کانوئینگ در رشته قایقرانی از استان اصفهان در مسابقات پارالمپیک پاریس حضور خواهند داشت.

مختاری در ماده پرتاب وزنه و صفرزاده در رشته دوی سرعت بخش نابینایان و کم بینایان، هادی نوری در ماده کامپوند و سمیه رحیمی در ماده ریکرو رشته تیراندازی، سید میثم بنی‌طبا در رشته جودو نابینایان و کم بینایان و حامد حق‌شناس در رشته پاراتکواندو در پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس به مصاف حریفان می‌روند.

افتخار حمل پرچم در مراسم افتتاحیه برای ورزشکار اصفهانی

امسال برای نخستین بار یک اصفهانی بعنوان پرچمدار کاروان ایران در افتتاحیه مسابقات پارالمپیک انتخاب شد و هاجر صفرزاده بهمراه محمدرضا میرشفیعی پرچم مقدس جمهوری اسلامی را حمل کردند.

صفرزاده که قهرمان مسابقات جهانی پارادو و میدانی در ماده دوی ۴۰۰ متر در کلاس T۱۲ در سال ۲۰۲۴ و رکورددار آسیا در این دسته با ثبت زمان ۵۷ ثانیه و ۵۶ صدم ثانیه است از امیدهای اصفهان برای کسب نشان المپیک محسوب می شود.

صفرزاده در مسابقات پارآسیایی هانگژو مدال طلای ۲۰۰ متر را کسب و شکستن رکورد بازی‌های آسیایی را در کارنامه خود ثبت کرد.

صفرزاده پیش از سفر به پاریس برای شرکت در المپیک ۲۰۲۴ به خبرنگار ایرنا گفت: همواره یکی از رویاهایم پرچم داری کاروان ایران در المپیک بود و با کمک خداوند توانستم در این المپیک به اولین آرزویم در این مسیر دست بیابم و امیدوارم با کسب مدال بتوانم برای میهنم افتخار آفرینی کنم.

وی ادامه داد: ایمان و باور دارم که به هدفم خواهم رسید، امیدوارم در پارالمپیک پاریس با ایستادن بر روی سکو بتوانم جوابگوی اعتماد خدا باشم.

آغاز ماجراجویی ورزشکاران اصفهانی در پارالمپیک پاریس

امید کسب مدال طلا برای علیرضا مختاری

بدون تردید امید نخست اصفهان برای کسب مدال طلا در پارالمپیک علیرضا مختاری همامی ورزشکار پرافتخار استان است که بدنبال تداوم افتخارآفرینی های خود است.

مختاری همامی که صاحب نشان نقره مسابقات المپیک توکیو است، دوم آبان ماه ۱۳۵۶ در اصفهان به دنیا آمده و دارای مدرک تحصیلی دکتری مدیریت ورزشی و کارشناسی‌ارشد مدیریت راهبردی ورزشی بوده و در کنار آن، مدرک رسمی مربی‌گری دو و میدانی از فدراسیون دوومیدانی و فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین دارد.

مختاری همامی با همت و پشتکار مثال زدنی به عنوان یکی از پرافتخارترین ورزشکاران پارادوومیدانی ایران شناخته می شود و از مهم ترین افتخاراتش می توان به مدال نقره پرتاب وزنه مسابقات پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰، مدال طلا پرتاب دیسک و مدال نقره پرتاب وزنه در مسابقات بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین ۲۰۲۲، مدال طلا پرتاب وزنه و مدال برنز پرتاب دیسک مسابقات پاراآسیایی جاکارتا اندونزی ۲۰۱۸، مدال طلا پرتاب دیسک و مدال طلا پرتاب وزنه در مسابقات پاراآسیایی اینچئون کره‌جنوبی ۲۰۱۴، مدال طلا پرتاب وزنه و رکوردشکنی آسیایی در مسابقات جهانی لندن ۲۰۱۷، مدال طلا پرتاب دیسک و مدال نقره پرتاب وزنه در مسابقات آسیا و اقیانوسیه امارات ۲۰۱۶، مدال برنز پرتاب وزنه در مسابقات جهانی دو و میدانی معلولین دبی امارات در سال ۲۰۱۹، مدال نقره پرتاب دیسک و برنز پرتاب وزنه در مسابقات آزاد اروپا جمهوری چک ۲۰۱۱ اشاره کرد.

آخرین حضور مختاری بازی‌های پارالمپیک با کسب مدال نقره رشته پرتاب وزنه همراه شد و او بسیار امیدوار است تا در این پارالمپیک بتواند بار دیگر درخشش خود را تکرار نموده و افتخارآفرینی کند.

آغاز ماجراجویی ورزشکاران اصفهانی در پارالمپیک پاریس

به گزارش ایرنا، هفدهمین دوره رقابت های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس از ۶ تا ۱۸ شهریور امسال با حضور چهار هزار و ۴۰۰ ورزشکار از ۱۸۸ کشور جهان در ۲۲ رشته برگزار می شود و ۶۵ ورزشکار در ۱۰ رشته ورزشی از ایران در این آوردگاه مهم جهانی حاضر خواهند شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha