افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۸۲ طرح در مجموعه کشاورزی بوشهر

بوشهر- ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: همزمان با بزرگداشت هفته دولت ۸۲ طرح در دستگاههای اجرایی زیر مجموعه این سازمان با اعتبار ۲۰ هزار و ۴۶۵ میلیارد ریال بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی شد.

مرتضی بحرانی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: از این شمار طرح ۶۹ طرح با اعتبار ۱۲ هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال بهره برداری شد.

وی احداث کانال آبیاری و جاده بین مزارع، استخر ذخیره آب کشاورزی، مرمت و لایروبی قنوات، پرواربندی دام، پرورش شترمرغ، عمل‌آوری و فرآوری آبزیان، بسته‌بندی تولیدات و سردخانه نگهداری محصولات تولیدی را از جمله این طرح‌ها اعلام کرد.

بحرانی افزود: افتتاح کارخانه تولید پودر ماهی و انواع نوشیدنی، سردخانه خرما، بسته‌بندی تخم مرغ، تولید کودهای آلی و ارگانیک و مزارع پرورش میگو ، طرح‌های آبخیزداری، جنگل‌کاری و کشت نهال و امور عشایر از دیگر طرح‌ها است.

وی با بیان اینکه از ۲۰ طرح عمرانی در دشتستان بهره‌برداری شد، افزود: عمده این طرح‌ها شامل اجرا شبکه فرعی آبیاری تحت فشار و احداث و بهسازی کانال آبیاری با حجم عملیاتی ۲۹۰ هکتار است.

بحرانی احداث استخر ذخیره آب کشاورزی و مرمت و لایروبی قنوات را از عمده طرح‌های حوزه آب و خاک دانست و گفت: این طرح‌ها در روستاهای شهرستان های بوشهر، دشتستان، دشتی، دیر و جم اجرا شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر یادآور شد: احداث جاده بین مزارع به طول ۱۳ هزار و ۲۱۰ متر برای بهره‌جویی کشاورزان ، پرورش شتر مرغ، پرواربندی گوساله و عمل‌آوری آبزیان از دیگر طرح‌های سودمند و اشتغال‌زا است که در این هفته بهره‌برداری شد.

وی از افتتاح و بهره‌برداری پروژه‌های تأمین روشنایی اسکله صیادی و احداث خطوط انتقال آب نام برد و گفت: بهره‌برداری از این پروژه‌ها موجب اشتغال۲ هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم شده است.

بحرانی ادامه داد: در هفته دولت عملیات اجرایی ۱۳ طرح در زمینه تولید گوشت مرغ، شترمرغ، عمل‌آوری و فرآوری آبزیان، سردخانه ماهی و میگو، تولید خوراک دام، طیور و آبزیان پرورشی، جاده بین مزارع، لایروبی قنات و طرح‌های زیرساختی در نقاط مختلف استان بوشهر آغاز شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha