۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۵۴
کد خبر: 85582194
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تخصیص ۱۰ قطعه زمین آموزشی در سایت ۵۶۰ هکتاری پردیسان قم

قم – ایرنا - معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: مطابق با مصوبه شورای مسکن استان قم ۱۰ قطعه زمین با کاربری آموزشی برای ساخت مدرسه در سایت ۵۶۰ هکتاری به اداره کل آموزش و پرورش تخصیص داده شد.

به گزارش ایرنا از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، سید حسن اسحاق روز پنجشنبه در گفت وگویی اظهار کرد: سایت ۵۶۰ هکتاری یکی از بزرگترین سایت های نهضت ملی مسکن در سراسر کشور محسوب می شود که جمعیت بیش از ۱۰۰ هزار نفر در آن ساکن خواهند شد.

وی افزود: تامین کاربری ها عمومی مطابق با سرانه های مصوب از جمله آموزشی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و همزمان با ساخت واحدهای مسکونی باید ساخت مدارس در دستور کار قرار بگیرد تا ساکنین با بحران، مسائل و مشکلاتی از این دست مواجه نشوند.

اسحاق گفت: در سایت ۵۶۰ هکتاری پردیسان ۳۰ قطعه زمین با کاربری آموزشی برای ساخت مدرسه جانمایی و لکه گذاری شده‌است.

وی توضیح داد: مطابق با فراز اول ماده ۱۰۰ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، زمین ها باید به قیمت تمام شده و منطقه ای در اختیار آموزش و پرورش و نوسازی مدارس قرار گیرد.

به گفته معاون املاک و حقوقی ادراه کل راه و شهرسازی استان قم، مطابق مصوبه شورای تامین مسکن استان، ۱۰ قطعه زمین با کاربری آموزشی برای ساخت مدرسه بدون اخذ وجه زمین در حال حاضر و در این مقطع زمانی در اختیار این دو دستگاه قرار گرفت تا ساخت مدرسه برای ساکنین، درگیر امور و فرآیند مالی و اداری نشود.

اسحاق در پایان خاطر نشان کرد: در تمامی سایت های نهضت ملی مسکن، کاربری های عمومی و سرانه ها جانمایی شده و دستگاه های خدمات رسان مانند نوسازی مدارس، دانشگاه علوم پزشکی،ورزش و جوانان، امور مساجد وغیره می توانند نسبت به دریافت زمین از اداره کل راه و شهرسازی اقدام نمایند تا همزمان با بهره برداری از واحد های مسکونی، ساخت و ساز کاربری های عمومی نیز اتمام و مورد بهره برداری قرار گیرد.

شهرک پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی این شهر قم واقع‌شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تأسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

به گزارش ایرنا، در استان قم ۲۰۳ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند که از این‌ بین ۸۵ هزار متقاضی واجد شرایط خانه‌دارشدن هستند که هم اینک عملیات اجرایی ساخت واحدهای مسکونی برای ۷۱ هزار نفر در ۱۲ سایت نهضت ملی مسکن استان، در حال انجام است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha