تایوان و دریای جنوبی چین محور مذاکرات سالیوان و فرمانده ارتش چین

تهران- ایرنا- جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید در دیدار با ژانگ یوشیا فرمانده ارتش چین در مورد مساله تایوان و تنش‌ها در دریای جنوبی چین گفتگو کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، سالیوان امروز پنجشنبه با این فرمانده ارشد چینی در مرکز فرماندهی "کمیسیون مرکزی نظامی" در پکن دیدار و گفتگو کرد.

مقام ارشد آمریکایی در شروع این دیدار گفت: با توجه به وضعیت جهان و لزوم مدیریت مسوولانه رابطه چین و آمریکا، فکر می‌کنم این یک دیدار مهم است.

سالیوان اهمیت «ثبات» در تنگه تایوان و «آزادی دریانوردی» در دریای جنوبی چین را که در ماه‌های اخیر پکن و مانیل در آنجا با هم درگیر هستند، مطرح کرد.

مشاور امینت ملی کاخ سفید با تکرار ادعاهای دیرینه آمریکا در مورد کمک نظامی پکن به مسکو، "در مورد حمایت از پایگاه صنعتی دفاعی روسیه ابراز نگرانی کرد.

طبق اعلام کاخ سفید، وی همچنین نیاز به جلوگیری از محاسبه اشتباه و تشدید تنش در فضای سایبری و تلاش‌های مداوم برای دستیابی به آتش‌بس و توافق اسرا در غزه را مطرح کرد.

سالیوان که از روز سه‌شنبه به چین سفر کرده است، در مورد روابط دو جانبه و منطقه‌ای با مقام‌های این کشور دیدار کرده است.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، وی اولین مشاور امنیت ملی ایالات متحده است که از سال ۲۰۱۶ به چین سفر می‌کند. وی دیروز چهارشنبه با وانگ یی وزیر خارجه چین دیدار و گفتگو کرد.

این سفر در حالی انجام می‌شود که چین درگیر مناقشات امنیتی با متحدان ایالات متحده، از جمله ژاپن، فیلیپین و تایوان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha