طرح آب‌شیرین‌کن حمیران بندرلنگه هرمزگان افتتاح شد

بندرعباس - ایرنا - طرح آب‌شیرین‌کن یکهزار و ۶۰۰ مترمکعبی حمیران بندرلنگه پس از ۱۱ سال انتظار و مطالبه مردمی به نمایندگی از ۲۱ طرح آب و فاضلاب هرمزگان با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استانی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی روز پنجشنبه هشتم شهریورماه برای بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی و زیرساختی بندرلنگه به همراه جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان راهی شهرستان بندرلنگه شد و در نخستین برنامه امروز با حضور در روستای حمیران آب شیرین‌کن یکهزار و ۶۰۰ مترمکعبی این روستا را مورد بهره‌برداری قرار داد تا مطالبه و انتظار ۱۱ ساله مردم برای تامین آب در این روستا و هشت روستای تابعه برطرف شود.

طرح آب‌شیرین‌کن حمیران بندرلنگه هرمزگان افتتاح شد

وی در این آیین با تاکید بر اینکه احداث آب‌شیرین‌کن حمیران ۱۱ سال پیش ابلاغ شده اما اجرایی نشده بود، تاکید کرد: شان ملت و مردم بسیار بالا است و باید بهترین خدمات و خدمت‌رسانی برای مردم باشد؛ برهمین مبنا در ۲ سال اخیر این طرح و مطالبه به حق مردم در دستورکار قرار گرفته و تکمیل شد.

نماینده عالی دولت در هرمزگان اظهار کرد: این طرح آبرسانی با هزینه‌ای افزون‌ بر یکهزار و ۱۴۵ میلیارد ریال با مشارکت دولت و بخش خصوصی به مرحله بهره‌برداری رسید و با افتتاح آن ۹ روستا با جمعیتی افزون‌ بر ۱۱ هزار و ۳۵۷ نفر از آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار شدند.

با افتتاح آب شیرین‌کن حمیران بندرلنگه ۹ روستا با جمعیتی افزون‌بر ۱۱ هزار و ۳۵۷ نفر از آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار شدند. دوستی یادآور شد: در سه سال اخیر در مجموع، عملیات اجرایی ۱۹ آب‌شیرین‌کن در سطح استان هرمزگان آغاز شد که تاکنون ۱۳ آب شیرین‌کن مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

آبشیرین کن حمیران بندرلنگه به نمایندگی از ۲۱ طرح شرکت آب و فاضلاب هرمزگان مورد بهره‌برداری قرار گرفت، این شرکت در هفته دولت سالجاری این طرح‌ها را به ارزش ۱۱ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال افتتاح کرد که به تبع آن ۸۶ روستا و سه شهر از نعمت آب پایدار بهره‌مند شده‌اند.

پایان آبرسانی به ۲۷۶ روستا و ۱۲ شهر هرمزگان

طرح آب‌شیرین‌کن حمیران بندرلنگه هرمزگان افتتاح شد

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه در سه سال اخیر تمرکز خوبی بر حوزه آبرسانی به شهرها و روستاهایی که با چالش آبی مواجه بودند، انجام گرفته است، گفت: طی این مدت آبرسانی به ۴۷۹ روستا و ۱۷ شهر در این استان آغاز شده که کار آبرسانی به ۲۷۶ روستا و ۱۲ شهر به پایان رسید است.

طی سه سال اخیر آبرسانی به ۴۷۹ روستا و ۱۷ شهر در هرمزگان آغاز شده که کار آبرسانی به ۲۷۶ روستا و ۱۲ شهر نیز به پایان رسیده است. دوستی ادامه داد: همچنین طرح آبرسانی به ۲۰۰ روستا و پنج شهر هرمزگان باقی مانده است که تا پایان سالجاری تکمیل می‌شود.

وی با قدردانی از زحمات مجموعه آبفای استان هرمزگان در تکمیل طرح‌های آبرسانی تصریح کرد: دیگر اقدام مهم جمع آوری فاضلاب بندرعباس بود که در سال گذشته ۳۳ هزار میلیارد ریال اعتبار به این طرح اختصاص یافت که سه مرحله آن تکمیل و سه مرحله دیگر نیز تا سال آینده به مرحله نهایی خواهد رسید.

شهرستان بندرلنگه با ۱۵۹ هزار نفر جمعیت در غرب هرمزگان واقع شده و تا مرکز بندرعباس ۲۴۰ کیلومتر فاصله دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha