دستورات استاندار کرمانشاه به ادارات و بانک‌ها برای تسریع در احداث مسکن شهروندان

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه دستوراتی به شرکت آب و فاضلاب، اداره راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی و بانک‌های ملی، صادرات، تجارت و مسکن برای سرعت دادن به اجرای طرح نهضت ملی مسکن صادر کرد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمانشاه، «محمدطیب صحرایی» در نشست شورای مسکن استان با تاکید بر تسریع در اجرای پروژه های مسکن ملی اظهار کرد: پروژه ها باید به نحوی مدیریت و اجرا شود که تورم بر آن کمترین اثر را داشته باشد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به مصوبات جلسه برای پیشرفت بهتر نهضت ملی مسکن در استان افزود: سازمان نظام مهندسی در اسرع وقت پروژه های نهضت ملی را برای صدور پروانه ارائه کند.

وی همچنین دستور داد: لازم است موانع و مشکلات زیرساختی آب و فاضلاب پروژه ۴۰۰ واحدی تعاونی مسکن چشمه سفید با توجه به تامین اعتبار و توافق صورت گرفته هرچه زودتر برطرف شود.

صحرایی بیان کرد: در خصوص رفع این مشکل درخواست مردمی بسیاری وجود دارد که با توافق بین آبفا و راه و شهرسازی مشکلات این ۴۰۰ واحد حل خواهد شد.

استاندار کرمانشاه در ادامه با تاکید بر لزوم همکاری بیشتر بانک ها در پیشبرد پروژه های نهضت ملی ادامه داد: بانک های ملی، صادرات و تجارت تسهیلات در زمینه زمین های ۹۹ ساله را در اسرع وقت پرداخت نمایند و اگر این امر ممکن نیست علت عدم پرداخت در استان کرمانشاه را به صورت مکتوب اعلام کنند که اگر عدم پرداخت در محدوده اختیارات استانی این سه بانک قرار ندارد، موضوع را فراتر از استان پیگیری نماییم اما اگر در محدوده اختیارات بانک های استانی است بدون فوت وقت باید روند پرداخت تسهیلات آغاز شود.

وی به بانک مسکن هم دستور داد که تشکیل پرونده پرداخت تسهیلات پروژه هزار و ۶۰۰ واحدی کنگاور را به موازات پیگیری صورت گرفته انجام دهد زیرا هیچ دلیلی برای لغو مصوبات قبلی توافق شده در بانک های عامل، هیات وزیران و زیرشاخه ها نداریم بنابراین طبق روال قبل باید پیش برویم.

صحرایی خاطر نشان کرد: مجوز هزینه کرد ۴۴ میلیارد تومان حاصل از فروش خانه های سازمانی مسکن و شهرسازی در محل زیرساخت ها و سرانه های عمومی نهضت ملی مسکن مصوب شد که در خصوص شرح هزینه کرد باید توافقات لازم صورت پذیرد.

به گزارش ایرنا، از ابتدای دولت سیزدهم برنامه احداث چهار میلیون واحد مسکونی توسط دولت به استانها ابلاغ گردید که سهم استان کرمانشاه از این تعداد ۱۱۹ هزار و ۴۹۹ واحد است؛ طول ساخت پروژه های در دست احداث حدود سه سال است و بیش از ۵۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن معادل یک چهارم از مجموع ۲۱۰ هزار خانوار پالایش شده در استان کرمانشاه تایید نهایی شده‌اند.

۴۵۰ هزار نفر از مردم استان کرمانشاه در ۲ هزار هکتار بافت شهری فرسوده و حاشیه‌نشین زندگی می‌کنند.

استان کرمانشاه بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت در ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۰ روستا دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha