۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۱۹
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85582252
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۶۷ پروژه در شهرستان" دیر "بوشهر

بوشهر- ایرنا - فرماندار شهرستان دیر از توابع استان بوشهر گفت: همزمان با آخرین روز بزرگداشت هفته دولت ۱۶۷ پروژه عمرانی ، اقتصادی و خدماتی با اعتبار ۱۸ هزار میلیارد ریال در این شهرستان بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی می‌شود.

به گزارش ایرنا ، یونس باربرز روز پنجشنبه در آئین بهره برداری از طرح‌های بزرگداشت هفته دولت شهرستان دیر اظهار کرد: همه دولت‌های گذشته برای آبادانی و پیشرفت کشور تلاش کردند و دولت سیزدهم نیز با تلاش های خستگی ناپذیر منشا خدمات گسترده ای در سطوح مختلف شد.

وی افزود: امروز فاز نخست جاده "جاشک" در قالب سه قطعه برای رفع نقاط حادثه خیز با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال در این شهرستان بهره برداری می شود .

فرماندار دیر یادآور شد: افتتاح فاز نخست محور ارتباطی "آبدان - دوراهک "به طول چهار کیلومتر نیز از دیگر طرح هایی است که در سالیان گذشته جان بسیاری از مسافران را گرفته بود.

باربرز ادامه داد: جاده وفاق ( بلوار شهید رئیسی ) از دیگر پروژه های مهمی است که مسافت ۲۵ کیلومتری بندر دیر به شهر "بنک" کنگان را به ۶ کیلومتر کاهش می دهد.

وی گفت: برای اجرای این پروژه ۲ هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال در دولت سیزدهم تامین اعتبار شد.

فرماندار دیر تصریح کرد: بهره برداری از این پروژه باعث می شود تا کریدوری برای اتصال به اتوبان دیر - بوشهر فراهم کند که در سفر استانی رئیس جمهور شهید ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار به آن اختصاص یافت.

باربرز افزود: روشنایی ۶ کیلومتر از جاده غرب بندر دیر با تامین اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال توسط شرکت متانول کاوه از دیگر پروژه هایی است که باعث افزایش ایمنی و کاهش تصادف در این محور ارتباطی شده است.

وی بهره بردرای از مرکز جامع سلامت "بردخون " را از دیگر پروژه های مهم شهرستان دیر ذکر کرد و یادآور شد: ۶۰ میلیارد ریال نیز برای تجهیز این مرکز اختصاص یافته است.

باربرز گفت: مقدمات ساخت کارخانه سیمان سفید به عنوان نخستین کارخانه جنوب کشور در ۲ کیلومتری شهر آبدان با اعتبار هشت هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال و اشتغال ۸۰۰ نفر فراهم شده که بزودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

وی افزود: افتتاح ۱۲ واحد پانسیون پزشکان با مشارکت خیرین و مرکز تشخیص قلب نیز از دیگر پروژه هایی است که نقش مهمی در ارتقای سلامت مردم دارد.

فرماندار دیر تصریح کرد: آغاز عملیات اجرایی کتابخانه و ساختمان مرکز جامع سلامت آبدان ، ۴۰ واحد مسکونی و پنج مدرسه و اسکله" بردخون "از دیگر پروژه های هفته دولت در این شهرستان است.

وی گفت: شهرستان دیر تنها یک ایستگاه ۱۳۲ کیلوولت برق دارد که در راستای مدیریت بحران ایجاد ایستگاه دوم از طریق پست ۴۰۰ کیلوولت کنگان و اعتبار یکهزار و ۷۰۰ میلیارد ریالی با خط انتقال ۱۵ کیلومتری در دست اجرا است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha