۶ هزار میلیارد ریال برای تکمیل مسیر ماهیرود به فراه نیاز است

بیرجند - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: برای تکمیل باقیمانده مسیر پایانه مرزی ماهیرود در این استان به فراه افغانستان، ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

میرمحمد مودی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال‌های گذشته ۶۴ کیلومتر از ۱۱۷ کیلومتر طول این مسیر در خاک افغانستان تکمیل شده است.

وی با بیان اینکه از مجموع مسیر باقیمانده در ۱۲ کیلومتر عملیات زیرسازی و آسفالت انجام شده‌ است گفت: عملیات زیرسازی بقیه محور با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی تصریح کرد: اکنون یک پیمانکار در این محور مشغول فعالیت است و هدف گذاری شده در صورت تخصیص اعتبار مورد نیاز به مقدار ۶ هزار میلیارد ریال این راه طی یک سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی گفت: پروژه احداث محور میل ۷۸ به فراه افغانستان به طول ۱۱۷ کیلومتر از پایانه مرزی ماهیرود آغاز می‌شود و تا مرکز استان فراه ادامه دارد.

مودی عنوان کرد: اهداف کلان اجرای این پروژه زیربنایی تسهیل در مبادلات تجاری و بازرگانی با کشورهای همسایه، بهبود کریدورهای ترانزیتی شمال - جنوب، کاهش مشکلات ترافیکی حمل و نقل جاده‌ای، افزایش ایمنی و کاهش تصادفات در شبکه حمل و نقل جاده‌ای است.

وی افزود: با بهره‌برداری از این پروژه مسیر ترانزیت کالا به کشور افغانستان ۴۰۰ کیلومتر کاهش می‌یابد.

گذرگاه مرزی ماهیرود یا نقطه مرزی "میل ۷۸" یک گذرگاه مرزی بین ایران و افغانستان است که در شهرستان سربیشه استان خراسان جنوبی قرار دارد و نام این مرز در کشور افغانستان، مرز "ابونصر فراهی" است.

خراسان جنوبی در چهار شهرستان با افغانستان مرز مشترک دارد که فعال ترین آنها پایانه مرزی ماهیرود است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha