۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۰۰
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85582314
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

خراسان شمالی تنها استان مرزی بدون گذرگاه مرزی است

۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۰۰
کد خبر: 85582314
خراسان شمالی تنها استان مرزی بدون گذرگاه مرزی است

بجنورد-ایرنا- رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بجنورد گفت: خراسان شمالی تنها استان مرزی بدون گذرگاه مرزی است و تاکنون از این مزیت بی بهره بوده است.

 عباس کاظمی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: داشتن بازارچه، گمرک و گذرگاه مرزی حق این استان است که تاکنون محقق نشده و پیگیری ها در این باره به نتیجه نرسیده است.

وی خاطرنشان کرد: خراسان شمالی بیش از ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان دارد اما تنها استان کشور است که گذرگاه و بازارچه مرزی ندارد و بر این اساس مردم آن سودی از مرزی بودن نبرده اند.

کاظمی با بیان اینکه اولویت استان در ایجاد گذرگاه مرزی برای استان، بازگشایی گذرگاه پرسه سو است، افزود: بازگشایی بازارچه در این منطقه و یا اختصاص گذر مرزی باجگیران به این استان، بستری ارزنده برای توسعه اقتصادی و رونق تولید در این خطه از کشور ایجاد خواهد کرد.

گلایه از نبود پروازهای منظم

وی نبود پروازهای منظم در فرودگاه بجنورد را از مشکلات برای جذب سرمایه گذار و توسعه اقتصادی این استان عنوان کرد و گفت: برقراری پرواز بین المللی بجنورد-نجف ثابت کرد که می توان برای انجام این پروازها برنامه ریزی و اقدام کرد اما اکنون شمار پروازها در این فرودگاه بسیار اندک است.

وی اظهار کرد: افزایش پروازهای فرودگاه بجنورد و ارتقای این فرودگاه زمینه ساز رشد و توسعه اقتصادی استان خواهد بود.

برنامه ریزی برای اعزام هیات های تجاری

کاظمی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به برنامه های اتاق بازرگانی برای اعزام و پذیرش هیات های بازرگانی به استان گفت: برنامه ریزی و پیگیری های مناسبی برای افزایش مبادلات تجاری در حال انجام است و در این زمینه اعزام و پذیرش هیات های تجاری نیز پیگیری می شود.

وی تصریح کرد: اعزام سه هیات تجاری از استان به کشورهای چین، ترکیه، تاجیکستان و ازبکستان برای نیمه دوم سال جاری برنامه ریزی شده است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بجنورد افزود: پارسال هیات هایی از استان به روسیه و ترکمنستان اعزام و همچنین هیاتی از ترکمنستان در استان پذیرش شد.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha