خدمت‌رسانی به حدود یکصدهزار زائر اربعین‌حسینی در موکب شهدای کارگری فارس

شیراز- ایرنا - رئیس شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان فارس گفت: در قالب فعالیت موکب خدام الحسین (ع) شهدای کارگری این استان به حدود یکصد هزار نفر زائر ایرانی و خارجی عازم کربلای معلی خدمت رسانی شد.

وحید خداپرست پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ضمن تسلیت ایام دهه پایانی ماه صفر، افزود: فعالیت موکب خدام الحسین (ع) شهدای کارگری استان فارس از ۲۷ مردادماه ۱۴۰۳ به مدت ۱۰ روز در خروجی شیراز به سمت جاده بوشهر واقع در کندرو مجاور پل طبیعت آغاز شد.

وی ادامه داد: در این موکب که با همت و استقبال دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های زیرمجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در فارس و همچنین جامعه کار و تولید استان برای سومین سال پیاپی برپا شد، خدماتی شامل توزیع میان وعده، میوه، خوراکی و اقلام مورد نیاز زائرین داخلی و خارجی، غذای گرم و ... به زائرین اربعین حسینی ارایه شد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس اعلام کرد: بیش از ۵۰ نفر در شیفت‌ های مختلف در موکب خدام الحسین (ع) شهدای کارگری فارس بصورت افتخاری به زائرین اباعبدالله الحسین(ع) خدمت رسانی کردند.

برنامه‌های فرهنگی نیز در این موکب طی روزهای گذشته تدارک دیده شد که می‌توان به برپایی مراسم عزاداری زائران پاکستانی اشاره کرد که این موکب میزبان سوگواری آئینی این زائران خارجی شد.

وی وظیفه اصلی موکب خدام الحسین (ع) شهدای کارگری فارس را پذیرایی از زائران اعلام کرد و گفت: در کنار این مساله، برنامه‌های فرهنگی نیز در این موکب طی روزهای گذشته تدارک دیده شد که می‌توان به برپایی مراسم عزاداری زائران پاکستانی اشاره کرد که این موکب میزبان سوگواری آئینی این زائران خارجی شد.

خداپرست اظهار کرد: روزانه حدود ۱۰ هزار نفر از خدمات رسانی این موکب در خروجی شیراز به سمت مرز شلمچه و چذابه استفاده می‌کردند.

وی با بیان اینکه میان وعده‌های متنوعی متناسب با شرایط آب و هوایی در این موکب تهیه و توزیع شده است در پایان گفت: روزانه بیش از ۱۰ هزار بسته شامل میوه، نوشیدنی، چای، شیرینی ، کیک، و ... در موکب خدام الحسین (ع) شهدای کارگری فارس تهیه و توزیع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha