۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۱۷
کد خبر: 85582474
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیگیر بسته ویژه حمایتی عکاسان خبری در مجلس هستیم

قزوین - ایرنا - نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: رسیدگی به مشکلات و دغدغه عکاسان خبری باید مورد توجه باشد و در این راه نیز پیگیر بسته ویژه حمایتی آنها در مجلس خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فاطمه محمدبیگی روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از عکاسان خبری قزوین که به همت خانه مطبوعات برگزار شد، افزود: باید تمام دغدغه و مشکلات عکاسان خبری را در قالب یک بسته حمایتی قرار داد که شامل بیمه تجهیزات عکاسان، بیمه مسوولیت مدنی، صندوق‌های حمایتی، صندوق هنر و تسهیلات مختص برای خرید تجهیزات آنان باشد.

وی ادامه داد: اگر پیش‌نویس این بسته حمایتی توسط عکاسان خبری تهیه شود بنده قول می‌دهم به عنوان نماینده مجلس پیگیر مطالبات آنها در قالب طرح حمایت از عکاسان خبری باشم.

محمدبیگی با اشاره به اینکه همواره یکی از دغدغه‌های بنده در حوزه هنر حمایت از هنرمندان و فراهم کردن شرایط اخذ تسهیلات بانکی برای آنها بوده، تاکید کرد: چرا مشاغل هنری و فرهنگی ما نباید تحت پوشش تسهیلات فرهنگی قرار بگیرند، وقتی انواع تسهیلات برای خود اشتغالی از جمله زنبورداری اعطا می‌شود چرا فعالان هنر، فرهنگ و رسانه نمی‌توانند از چنین امکانات ویژه ای برخوردار باشند؟

این نماینده مجلس با بیان اینکه اگر نسبت به دردهای یکدیگر بی تفاوت باشیم و آنها را نادیده بگیریم در واقع به خود ظلم کرده‌ایم، ادامه داد: امروز مشکلات معیشتی و صنفی عکاسان خبری مهمترین دغدغه آنها است و واقعا جای برنامه‌های این چنینی در استان قزوین خالی بود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز، عکاسی را از قرآنی ترین شغل‌ها دانست و افزود: در بسیاری از موارد ما به عنوان نماینده باید چالش‌ها و مشکلات حوزه نمایندگی خود را در قالب تصویر به مسوولان نشان دهیم که این امر از قاب تصویر عکاسان قزوینی ممکن می‌شود و من بارها از عکس‌های آنها برای بیان مشکلات قزوین استفاده کرده ام.

پیگیر بسته ویژه حمایتی عکاسان خبری در مجلس هستیم

عکس می توان حال آدمی را خوب و یا بد کند

علی اسدالله، رییس بسیج رسانه استان قزوین نیز در این مراسم اظهار کرد: عکاسان با ثبت تصاویر خود بسیاری از موضوعاتی که به زبان نمی‌شود آن را بیان و زبان از روایت آن قاصر است را به وضوح بیان می‌کنند.

وی ادامه داد: یک عکس می‌تواند انقلاب کند، حال بیننده را خوب یا بد کند و اینها بدان معنی است که هیچگاه نباید از اهمیت عکس و عکاسان خبری غافل بود.

اسدالله با بیان اینکه امروز دشمنان انقلاب و کشور از جنگ سخت ناامید شده و به جنگ نرم با ما روی آورده اند، یادآور شد: عکس، فیلم و تولیدات فرهنگی ابزارهای مهم جنگ نرم هستند و ما امروز باید بدانیم که در کجای تاریخ ایستاده‌ایم تا بتوانیم روایتگری درستی از وقایع داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: هنر عکاس نه به داشتن دوربین قوی بلکه به بینش قوی است، اینکه عکاسان از چه زاویه ای به حوادث و وقایع نگاه کنند حاصل بینش آنان بوده، عکاس با بصیرت کسی است که بتواند درست ببیند و زاویه درستی را برای ثبت لحظه انتخاب کند.

ولی چگینی، نایب رییس شورای شهر قزوین در این مراسم تاکید کرد: عکس ثبت لحظات ماندگار است، لحظه هایی در تاریخ ماندگار شدند که به ثبت رسیده اند و وقتی این ثبت با تصویر و عکس همراه باشد زیبایی دو چندانی پیدا می کند و بیشتر می توان به آن استناد کرد.

وی اضافه کرد: هر فرد در هر جایگاهی اسم قزوین را زنده نگاه دارد باعث افتخار استان خواهد بود، عکاسان قزوینی همواره باعث افتخار ما بوده اند و امیدواریم راه آنها همیشه پایدار و زنده ادامه پیدا کند.

گفتنی است در پایان این مراسم از ۱۲ عکاس خبری استان قزوین و پیشکسوتان این رشته تجلیل به عمل آمد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha