۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۴۲
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85582490
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صدور جواز تاسیس صنعتی با سرمایه گذاری ۲۴ هزار میلیارد ریالی در کنگان و دیر

بوشهر-ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: ۵۳ جواز تاسیس صنعتی در دولت سیزدهم در شهرستان‌های دیر و کنگان با پیش بینی ۲۴ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری صادر شده که برخی از آنها عملیاتی شده و اکنون در دست احداث است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی باستین روز پنجشنبه در آیین افتتاح طرح‌های هفته دولت شهرستان‌های دیر و کنگان اظهار کرد: مجوز ساخت کارخانه سیمان سفید شهرستان دیر صادر شده و عملیات اجرایی این طرح به‌زودی با ۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغال ۳۰۰ نفر آغاز می‌شود.

وی افزود: افتتاح و آغاز ساخت مجتمع خدمات رفاهی بین راهی، افتتاح سه طرح پرورش ماهی در قفس، واحد بسته‌بندی تخم مرغ با ظرفیت یک‌هزار تن ، بهره‌برداری از مرکز گردشگری و هتل از جمله طرح‌های هفته دولت در بنادر دیر و کنگان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به ظرفیت‌های صادراتی شهرستان‌های کنگان و دیر تصریح کرد: در دولت سیزدهم یک میلیون تن کالا از بنادر دیر و کنگان صادر شده است.

باستین یادآور شد: ۲ بندر دیر و کنگان در زمینه صادرات، واردات و ترانزیت فعال هستند به طوری که در دولت شهید رئیسی پنج هزار راس دام زنده، ۷۰۰ دستگاه خودرو سواری، ون و اتوبوس از این بنادر ترانزیت شده است.

وی ادامه داد: طرح‌های توسعه زیرساخت بنادر دیر و کنگان آغاز شده و در این راستا ضمن توسعه موج شکن و افزایش مساحت حوضچه بندر کنگان، ۳ هکتار محوطه‌سازی و اسکله‌های تجاری در بندر دیر افتتاح شده و یا در حال اجرا است.

باستین اضفه کرد: ایجاد ساختمان‌های قرنطینه، بهداشت، استاندارد، دامپزشکی و گذرنامه در بنادر دیر و کنگان از دیگر اقدام‌های انجام شده در شهرستان‌های کنگان و دیر محسوب می شود.

وی تصریح کرد: با انعقاد تفاهم‌نامه در راستای توسعه مبادلات تجاری، سرمایه‌گذاران قطری در توسعه زیرساخت‌های بندر دیر مشارکت می‌کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه ۲۶۰ هکتار اراضی کشاورزی در شهرستان دیر تحت پوشش آبیاری تحت فشار است، گفت: طرح‌های آبیاری تحت فشار با اعتبار یکهزار و 450 میلیارد ریال در اراضی کشاورزی دیر اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: منابع تسهیلات تکلیفی استان بوشهر ۲۱ هزار میلیارد ریال برای حمایت از سرمایه‌گذاران و تکمیل طرح‌های نیمه تمام است.

باستین افزود: در این حوزه ۱۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره برای طرح‌های کوچک و خرد تولیدی و اشتغال‌زایی به استان بوشهر اختصاص یافته است که به‌صورت هدفمند برای اشتغال پایدار به ویژه در راه‌اندازی نیروگاه برق خورشیدی و پرورش ماهی در نقاط ساحلی پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید

بیش از ۶ هزار میلیارد ریال برای زیرساخت‌های صنعت بوشهر هزینه شد

۳ طرح اقتصادی در بوشهر به بهره برداری رسید

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر همچنین از توسعه روابط اقتصادی و تجاری بوشهر با کشور همسایه و دوست عربستان خبر داد.

وی افزود: با مذاکرات مسئولان استان بوشهر و مکاتبات وزارت امور خارجه با دولت عربستان، روابط اقتصادی و تجاری از طریق بندر بوشهر یا بندر کنگان با عربستان به ویژه بندر دمام توسعه می‌یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha