نخستین طرح سرمایه‌گذاری خارجی در شهرستان قاینات ثمر داد

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: با اجرا و افتتاح طرح احداث کارخانه تولید الیاف شیشه در شهر خضری دشت بیاض، ورود اولین سرمایه‌گذار خارجی را در شهرستان قاینات شاهد هستیم.

به گزارش ایرنا، جواد قناعت روز پنجشنبه در حاشیه سفر به شهرستان قاینات و افتتاح طرح‌های هفته دولت در جمع خبرنگاران افزود: امروز فاز اول کارخانه تولید الیاف شیشه با سرمایه‌گذاری خارجی ۱۰ میلیون دلاری در شهر خضری دشت بیاض افتتاح شد.

وی گفت: عملیات اجرایی این طرح در اردیبهشت سال گذشته آغاز شد و امروز بعد از گذشت ۱۴ ماه به مرحله بهره‌برداری رسید.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: براساس برنامه ریزی سرمایه‌گذار خارجی در کارخانه الیاف شیشه ۱۷ تا ۲۰ سوله راه‌ اندازی می‌شود که امروز سه سوله به بهره‌برداری رسید و در هر سوله ۱۲۰ نفر به صورت مستقیم مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: کل سرمایه‌گذاری اولیه طرح توسط سرمایه‌گذار خارجی ۱۵ هزار میلیارد ریال است که از این مقدار سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در فاز اول افتتاح شد.

قناعت اظهار کرد: زیرساخت‌های خوبی طی ۱۴ ماه گذشته در شهرک صنعتی خضری دشت بیاض ایجاد شده که کافی نیست و باید ارتقا پیدا کند.

وی با بیان اینکه برای توسعه این شهرک صنعتی ۱۵ هکتار زمین الحاق شد گفت: سرمایه گذار کارخانه الیاف شیشه هم درخواست افزایش ظرفیت گاز را داشت که جواب مثبت دادیم.

استاندار خراسان جنوبی افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی استان ۱۵۰ میلیارد ریال برای ارتقای زیرساخت‌های شهرک صنعتی خضری دشت بیاض هزینه کرده‌ که از این مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال برای اجرای آسفالت معابر، ۲۰ میلیارد ریال فیبر نوری و ۳۰ میلیارد ریال هم در تامین روشنایی هزینه شده است.

نخستین طرح سرمایه‌گذاری خارجی در شهرستان قاینات ثمر داد

افتتاح سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال طرح در قاینات

وی همچنین گفت: در آخرین روز هفته دولت ۶ طرح عمرانی، خدماتی و سرمایه گذاری با اعتبار سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در شهرستان قاینات افتتاح شد.

قناعت با اشاره به افتتاح کتابخانه عمومی شهید رستمی شهر اسفدن اظهار کرد: عملیات اجرایی این پروژه که از پروژه‌های نیمه تمام شهرستان قاینات است در سال ۱۳۹۶ آغاز شد و قبل از دولت سیزدهم ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما به همت دولت سیزدهم تکمیل و بهره‌برداری شد.

وی بیان کرد: هزینه احداث کتابخانه شهر اسفدن با ۲۲۰ متر مربع زیربنا، ۲۲۵ میلیارد ریال است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: افتتاح ۱۲ واحد مسکونی ویژه معلولان از دیگر پروژه‌های افتتاحی در این شهرستان است که این واحدهای مسکونی با زیربنای کل ۹۷ هزار و ۲۲۰ متر مربع در زمینی به مساحت هزار و ۱۵۲ متر مربع احداث شده است.

وی افزود: بیش از ۳۸ میلیارد ریال برای ساخت واحدهای مسکونی معلولان هزینه شده‌ است.

قناعت از افتتاح گازرسانی به واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی خضری دشت بیاض خبر داد و گفت: گازرسانی به این واحدها با ۱۸۸ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

استاندار خراسان جنوبی در آخرین روز هفته دولت به شهرستان قاینات سفر کرد.

دوم تا هشتم شهریور هفته دولت نام دارد و در این هفته بهره برداری یا کلنگ‌زنی ۷۳۲ پروژه با اعتبار ۲۲۰ هزار میلیارد ریال در استان خراسان جنوبی آغاز شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha