فضای آموزشی جدید و استاندارد در انتظار ۲۰ هزار دانش‌آموز هرمزگان

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان گفت: اضافه شدن ۴۶۰ کلاس درس جدید و استاندارد، تحصیل ۲۰ هزار دانش‌آموز دیگر در این استان را آسان‌ کرده‌ است‌.

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به طرح‌های افتتاحی شهرستان بندرلنگه‌، افزود: اواخر سال گذشته ۸۰۰ کلاس درس جدید در هرمزگان‌ به بهره‌برداری رسید و با وجود اینکه فاصله کمی با هفته دولت وجود داشت ۴۶۰ کلاس درس دیگر نیز در هفته‌ای که گذشت تحویل آموزش و پرورش شد.

وی بیان کرد: شاهد بودیم که هفته دولت امسال همچنین دبستان شهید جمهور رییسی بندرکُنگ به نمایندگی از ۶۵ کلاس درس در بندرلنگه افتتاح شد.

براساس گزارش اداره‌کل نوسازی مدارس هرمزگان، با اضافه شدن این تعداد فضای آموزشی بیش از ۲۰ هزار دانش آموز به‌ویژه در شهرستان‌های بندرعباس و قشم از فضای ایمن و استاندارد برخوردار خواهند شد.

وی با بیان اینکه راه‌های‌ روستایی برای مردم و دانش‌آموزان بسیار مورده توجه بوده و هست، ادامه داد: طرح راه روستایی «لمبیر» به نمایندگی از پنج طرح دیگر بندرلنگه شامل عملیات آسفالت رگلاژی و روکش آسفالت جاده بندرلنگه به پارسیان به طول هشت کیلومتر، لکه‌گیری و روکش آسفالت جاده بندرلنگه به پارسیان به طول ۱۲ کیلومتر، لکه‌گیری و روکش آسفالت بخش‌هایی از جاده بندرلنگه به رستاق به طول ۲۹.۱ کیلومتر، روکش آسفالت راه روستایی «نخل میر به سه کنار» به‌طول ۴.۲ کیلومتر و احداث راه روستایی «حشم حودو» به طول یک کیلومتر افتتاح شد.

نماینده عالی دولت در هرمزگان اظهار کرد: جدای از اینه‌ها، چهار هزار میلیارد ریال طرح راه‌سازی دیگر نیز در شهرستان بندرلنگه در دست احداث است که بخش عمده آن تا دهه فجر سالجاری و نهایت تا هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

دوستی ادامه داد: همچنین آب شیرین‌کن ۱۶۰۰ کیلومتری حمیران بندرلنگه که نزدیک به ۱۱ سال رها شده بود و در ۲ سال گذشته مجدد عملیات اجرایی آن در دستورکار قرار گرفت، افتتاح شد.

"تمامی این اقدامات در راستای پیشرفت مناطق و جلوگیری از مهاجرت ساکنان‌ برنامه‌ریزی و انجام شده است.

وی گفت: طرح آبرسانی هم‌ با هزینه‌ای افزون‌ بر یکهزار و ۱۴۵ میلیارد ریال با مشارکت دولت و بخش خصوصی به مرحله بهره‌برداری رسید و با افتتاح آن مردم ۹ روستای منطقه با جمعیتی افزون‌ بر ۱۱ هزار و ۳۵۷ نفر از آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار شدند.

نماینده عالی دولت درهرمزگان بیان‌کرد: به صورت متمرکز ۶ طرح برق‌رسانی به ارزش ۶۹۰ میلیارد ریال نیز به بهره‌برداری رسید که جزو مطالبات اصلی مردم شهرستان بندرلنگه بود؛ چرا که نوساناتی در حوزه برق وجود داشت و با افتتاح این طرح‌ها، نوسانات به حداقل می‌رسد.

مهدی باوقار زعیمی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان با اشاره به اینکه ۵۸ درصد مدارس استان با مشارکت خیران مدرسه ساز ساخته می‌شود، اظهار کرد: در عرصه مدرسه سازی اقدامات خوبی در بحث افزایش اعتبارات دولتی و در بحث اعتبارات خیران انجام شده است؛ به طوری در حوزه اعتبارات خیران سال گذشته، نزدیک به هفت هزار میلیارد ریال جذب شد.

گفتنی است؛ همزمان با سال تحصیلی جدید ۴۳۰ هزار دانش آموز در هرمزگان مشغول به تحصیل می‌شوند.

شهرستان بندرلنگه با ۱۵۹ هزار نفر جمعیت در غرب هرمزگان واقع شده و تا مرکز بندرعباس ۲۴۰ کیلومتر فاصله دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha