جمعی از متقاضیان نهضت ملی مسکن در شهرکرد خواستار تسریع در تکمیل این طرح شدند
عکس آرشیوی است

شهرکرد- ایرنا- تعدادی از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری ، روز پنجشنبه خواستار تکمیل واحدهای مسکونی خود در این طرح شدند.

یکی از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن شهرکرد روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: وعده‌های مسوولان چهارمحال و بختیاری برای تکمیل و تحویل واحدهای مسکن ملی مان تاکنون به صورت کامل تحقق پیدا نکرده است.

حبیب کریمی تاکید کرد: پنج هزار و ۸۰۰ متقاضی در این طرح از سال ۱۳۹۸ ثبت‌نام و نخستین آورده خود را در سال ۱۳۹۹ واریز کردند.

وی افزود: این در حالی است که مسوولان راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قرارداد با پیمانکار را در سال ۱۴۰۰ یعنی با ۱۲ ماه تاخیر منعقد کردند که این به ضرر متقاضیان شد.

کریمی ادعا کرد: واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در شهرکرد که قرار بود در خردادماه سال ۱۴۰۲ تکمیل و تحویل متقاضیان شود تاکنون به‌علت سرعت نبخشیدن مسوولان راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و تاخیر بانک‌ها پس از ۱۶ ماه از اتمام قرارداد پروژه‌ها، تکمیل و تحویل متقاضیان نشده است.

وی مدعی شد: مسوولان راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان باید از پیمانکار برای تکمیل و تحویل واحدهای مسکونی این طرح جواب بخواهند چرا که این گذشت زمان و تعلل مسوولان باعث تورم و گرانی مجدد این مسکن‌ها می‌شود.

این متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در شهرکرد اظهار داشت: متقاضیان این طرح براساس متراژ واحدهای مسکونی پنج تا هشت میلیارد ریال واریز وجه داشته‌اند و با احتساب وام پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی مسکن که از حساب متقاضیان به پروژه‌ها واریز شده، مبالغ پرداخت شده به طرح‌ها حدود ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ تا ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بود که باید با این مبلغ واحدهای مسکونی را تحویل می‌دادند اما اکنون این واحدها به‌طور نیمه‌تعطیل و دارای ۷۵ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی گفت: متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در شهرکرد به‌علت تورم و گرانی اجاره‌بها هر روز ضرر می‌دهند.

کریمی مدعی شد: علاوه بر تحقق نیافتن وعده‌ها مبنی بر تحویل واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در شهرکرد از ۶ ماه پیش تاکنون، متقاضیان این طرح سرگردان و بلاتکلیف هستند.

وی افزود: این در حالی است که هنوز زمان تحویل و قیمت نهایی واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهرکرد مشخص نیست.

این نماینده متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در شهرکرد تصریح کرد: به همین علت امروز تعدادی از متقاضیان از مجموع متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن شهرکرد خواستار پیگیری مطالبات خود هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری نیز در این خصوص گفت: در نشست با تعدادی از متقاضیان نهضت ملی مسکن در شهرکرد قرار شد این اداره‌کل و بنیاد مسکن به‌عنوان کارگزار درصد مانده پرداختی متقاضیان را اعلام کنند.

خدایار باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: همچنین قرار شد اداره‌کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری درصد تاخیر پرداخت بانک‌ها را هم اعلام کنند.

وی افزود: یعد از آن براساس میزان آورده متقاضیان و پرداختی بانک‌ها، پروژه‌ها بررسی می‌شود و سپس به پیمانکارانی برای پایان طرح برنامه زمان‌بندی ارائه می‌شود.

باقری تصریح کرد: برای طرح ۵۲۴ واحدی نهضت ملی مسکن فرهنگیان در شهرکرد قرار شد جلسه‌ای با پیمانکار و نماینده متقاضیان این طرح تشکیل و موضوع تعیین‌تکلیف شود.

به گزارش ایرنا، سهم چهارمحال و بختیاری از طرح نهضت ملی مسکن کشور در دولت سیزدهم ۵۷ هزار و ۱۴۹ واحد مسکونی است که از این تعداد تاکنون ساخت ۱۸ هزار و ۶۵۳ واحد مسکونی آغاز و زمین مورد نیاز برای ۳۲ هزار واحد مسکونی تامین شده است.

چهارمحال و بختیاری ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha