تکمیل شبکه بزرگراهی استان اردبیل نیازمند ۳۰۰ هزار میلیارد ریال منابع مالی است

اردبیل _ ایرنا _ مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: تکمیل کل شبکه بزرگراهی مورد نیاز این استان نیازمند۳۰۰ هزار میلیارد ریال منابع مالی است که در این صورت شاخص برخورداری از بزرگراه به میانگین کشوری خواهد رسید.

محبوب حیدری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نقش حیاتی زیر ساخت‌های حمل و نقل و شبکه بزرگراهی در توسعه اظهار کرد: قبل از دولت سیزدهم حدود ۱۸۰ کیلومتر بزرگراه در استان احداث شده بود که طی سه سال اخیر ۹۰ کیلومتر به این میزان اضافه شد.

وی ادامه داد: در این راستا طی روزهای پیش رو ۱۵ کیلومتر در محور اردبیل - سرچم بازگشایی می‌شود که ارزش ریالی آن بیش از ۶ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: علاوه بر این ۹۰ کیلومتر بزرگراه دیگر در دست اجراست که از این میزان ۳۰ کیلومتر آسفالت لایه اول اجرا شده و لایه دوم در مرحله اجراست و ۱۰ کیلومتر دیگر آسفالت لایه دوم هم اجرا شده و باید علائم راهنمایی و رانندگی در آن نصب شود.

حیدری با بیان اینکه ۵۰ کیلومتر بزرگراه دیگر در استان در مراحل روسازی است، خاطرنشان کرد: با تامین منابع تا پایان سال امکان بهره برداری از ۹۰ کیلومتر بزرگراه در استان وجود دارد که در صورت اجرا کل شبکه بزرگراهی استان اردبیل به ۳۶۰ کیلومتر خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مطالعات انجام شده کل شبکه مورد نیاز استان ۸۴۰ کیلومتر بوده است که مطالعات آن به اتمام رسیده مجوزهای لازم از مراجع ذیربط اخذ شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل یادآورشد: از ۸۴۰ کیلومتر نیاز بزرگراهی استان جمعا نزدیک ۵۰۰ کیلومتر تعیین تکلیف شده و ۳۴۰ کیلومتر دیگر باید اجرا شود.

حیدری ادامه داد: در حال حاضر ۱۳ هزار میلیارد ریال به پیمانکاران پروژه های شبکه بزرگراهی استان بدهی داریم که با عنایت مسئولان ارشد و نمایندگان استان باید این مطالبات پرداخت شود.

وی با بیان اینکه پرداخت مطالبات پیمانکاران نقش بسیار مهمی در توسعه و تسریع عملیات اجرای شبکه بزرگراهی استان دارد، گفت: شبکه بزرگراهی نقش اساسی در ارتقای شاخص‌های توسعه استان دارد و اهتمام و جدیت برای جبران عقب ماندگی‌های این بخش همچنان باید در دستور کار مسئولان قرار داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha