آبرسانی به ۲۶۰ روستای  استان اردبیل/ ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب اردبیل ۸۰ درصد افزایش یافت

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اردبیل گفت: مردم ۲۶۰ روستای استان با اجرای طرح جهاد آبرسانی با مشارکت بسیج سازندگی در دولت سیزدهم از آب سالم و بهداشتی برخوردار شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا مسعود خیرجو عصر پنجشنبه در نشست خبری با تبیین خدمات شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل طی سالهای اخیر اظهار کرد: در اجرای طرح جهاد آبرسانی با همکاری بسیج سازندگی، آبرسانی به ۴۵۴ روستا در دستور کار قرار گرفته بود که با وجود اینکه از برنامه زمانبندی عقب هستیم اما دستاوردهای حاصله، ارزشمند است و اجرای طرح برای تامین آب سایر روستاها ادامه دارد.

کیفیت آب خط قرمز ماست/ مردم اردبیل از بابت سلامت آب اطمینان داشته باشند

وی با بیان اینکه عملکرد شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل در سه سال اخیر با کل فعالیت‌های این شرکت در ۱۰ سال قبل برابری می‌کند، تصریح کرد: کیفیت و سلامت آب، خط قرمز ماست و آزمایشگاه کنترل کیفیت شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل آزمایشگاه مرجع است و مردم از بابت سلامت آب اطمینان داشته باشند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل ادامه داد: تصفیه خانه فاضلاب پارس آباد که از ۱۷ سال قبل در حال اجرا بود، تکمیل شده اما از نظر کارشناسی، اختلاف نظرهایی وجود دارد که در حال بررسی است و به زودی این تصفیه خانه برطرف و وارد مدار بهره برداری خواهد شد.

خیرجو همچنین گفت: مجتمع آبرسانی سبلان که برای تامین آب سالم ۹۲ روستا احداث می‌شود، نزدیک به پنج هزار میلیارد ریال اعتبار دارد و لوله‌های مورد نیاز آن خریداری شده و با نظارت کامل در حال اجراست.

وی اضافه کرد: مردم ۶۴ روستا در بخش موران شهرستان گرمی با مشکل کمبود آب مواجه هستند که برای رفع این مشکل ۲ فاز طرح آبرسانی برای تامین اب ۳۹ روستا آماده افتتاح است و به بقیه روستاها نیز تا ماه‌های آینده آبرسانی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: مجتمع آبرسانی شهید بالازاده شهرستان گرمی در ۲ فاز تعریف شده بود که فاز نخست آن تکمیل و افتتاح شده است و برای تکمیل فاز دوم در تلاش هستیم.

ارتقای ۸۰ درصدی ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب اردبیل

خیرجو همچنین با اشاره به ارتقای ۸۰ درصدی ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهر اردبیل طی سه سال اخیر اظهار کرد: با اقدامات انجام گرفته، ظرفیت این تصفیه خانه تا سه ماه آینده به صددرصد خواهد رسید و بعد از آن، قابل بهره برداری خواهد بود و مشکلات و مخاطرات زیست محیطی نظیر آلودگی قره سو به طور کامل برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح‌های فاضلاب سایر شهرهای استان اردبیل هم با جدیت دنبال و اجرا می‌شود، اظهار کرد: مطالعات شبکه فاضلاب شهرهای اصلاندوز، جعفرآباد، کلور و هشجین به سرانجام رسیده است و با تامین اعتبارات لازم، این طرح‌ها وارد مرحله اجرا خواهد شد.

به گزارش ایرنا بیش از ۳۰ شهر و ۹۹۱ روستای استان اردبیل زیرپوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل قرار دارند و ۴۰۱ هزار نفر جمعیت در مناطق روستایی استان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha