اعزام محیط بان مصدوم دنا به شیراز/ قول مساعد استاندار کهگیلویه وبویراحمد + فیلم

یاسوج- ایرنا- «رمضان رستگار»محیط بان زخمی کوه دنا که روز سه شنبه هفته جاری از سوی چند شکارچی مورد اصابت گلوله قرار گرفت و از ناحیه زانوی پا نیز مجروح شد پس ازسیر مراحل اولیه درمانی در بیمارستان شهید جلیل یاسوج برای ادامه درمان و عمل جراحی به یکی از بیمارستان های مجهز و خصوصی شیراز اعزام می شود.

به گزارش ایرنا، استاندار کهگیلویه وبویراحمد پنجشنبه شب و پیش از اعزام این محیط بان زخمی به شیراز بر بالین او در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان جلیل یاسوج حضور یافت و از نزدیک در جریان مراحل درمانی او قرار گرفت.

سید علی احمدزاده ضمن عیادت از این محیط بان زخمی قول همکاری برای هزینه درمان و عمل جراحی او در یکی از بیمارستان های خصوصی شیراز داد.

احمدزاده تصریح کرد: همچنین «شینا انصاری» معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در تماس تلفنی با وی و خانواده محیط بان در جریان روند درمانی اش قرار گرفته است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: معاون رییس جمهور از وی خواست که تمامی همکاری لازم را برای سیر مراحل درمانی این محیط بان با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و ادارکل حفاظت محیط زیست استان انجام دهد.

وضعیت محیط بان رو به بهبودی است

رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هم که استاندار کهگیلویه وبویراحمد را در عیادت از این محیط بان مصدوم همراهی می کرد نیز گفت: شرایط لازم برای انجام همه مراحل درمانی فرد مصدوم در بیمارستان شهید جلیل فراهم است.

سعید جاودان سیرت افزود: اعزام این محیط بان برای عمل جراحی به یکی از بیمارستان های خصوصی شیراز به درخواست و اصرار خانواده وی بوده است.

او بیان کرد: هم اینک نیز حال عمومی این محیط بان مساعد و رو به بهبودی است و تمامی اقدام های لازم در طول روند درمانی وی از زمان زخمی شدن و حضور تکنسین های اورژانس و انتقال وی به بیمارستان شهید جلیل به طور کامل و با حساسیت انجام شده است.

تمهیدات لازم برای پذیرش و درمان در شیراز

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد هم گفت: مقدمات و تمهیدات لازم برای اعزام و پذیرش این محیط بان در یکی از بیمارستان های خصوصی شیراز نیز فراهم است.

اسلام جاودان خرد یادآور شد: از زمان مصدومیت این محیط بان نهایت همکاری از سوی مسوولان استان و دولت به ویژه رییس سازمان حفاظت محیط زیست انجام شد و معاون رییس جمهور ظرف ۲ روز گذشته در تماس های متعدد و مکرر پیگیر وضعیت و روند درمانی این محیط بان زخمی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: همچنین فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست کشور با دستور رییس سازمان به شیراز سفر کرده است و از نزدیک در جریان پذیرش این محیط بان و اقدام های درمانی و جراحی وی قرار خواهد گرفت.

محیط بان رمضان رستگار ۴۰ ساله، متاهل ، دارای سه فرزند و از محیط بانان باسابقه دنا بوده که عصر سه شنبه هفته جاری ششم شهریور براثر شلیک گلوله مستقیم شکارچیان از ناحیه پا به شدت زخمی شد.

این حادثه تلخ برای این محیط بان و ذخیرگاه زیست کره دنا در حالی رخ داد که ضرورت تجهیز امکانات بیشتر و تقویت زیرساخت های حفاظتی را بیش از گذشته نمایان تر کرده است.

منطقه حفاظت شده دنا از مهمترین ذخیره گاه‌های زیست کره جهان ،ظرفیتی مهم برای حفظ بیش از ۳۲۰ گونه جانوری در این منطقه بکر و میراث گرانبهای طبیعی است،این منطقه در شانزدهم تیرماه سال ۹۰ به عنوان پانصد و شصت و یکمین ذخیره گاه زیست کره جهان در سازمان یونسکو ثبت شد.

در حالی که وجود کوه های سر به فلک کشیده، جنگل های بلوط، بیش از ۱۰۰ چشمه، رودخانه و صدها گونه گیاهی دنا را به زیستگاه گونه‌های جانوری مختلف تبدیل کرده حفاظت اصولی از این گنجینه طبیعی خدادادی همت بیشتری را می طلبد.

ذخیره گاه زیست کره دنا یکی از نقاط با ارزش از منظر سیمای سرزمینی و غنای زیستی در جهان محسوب می شود این میراث طبیعی شامل مناطق حفاظت شده دنا با وسعت ۹۳ هزار و۶۶۰ هکتار و دنای شرقی با وسعت ۲۸ هزار و ۲۰۲ هکتار در شهرستان های بویراحمد و دنا در کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفته اند.

در واپسین ساعت های روز سه شنبه ششم شهریور ماه حادثه درگیری محیط بان منطقه حفاظت شده دنا با سه شکارچی دوستداران محیط زیست این منطقه را دلواپس کرد رویدادی که به مجروح شدن یک حافظ محیط زیست منجر شد در نگاه نخست نبرد سه نفر با یک نفر ضمن اینکه جنگی نابرابر نشان می دهد نمایان گر کمبود امکانات در منطقه حفاظت شده و پارک ملی دناست.

تلخ تر از حادثه مجروح شدن محیط بان دنا نبودن بالگرد برای انتقال او به مرکز درمانی و محیط بانان و امدادگرانی بود که تا نیمه های شب برای انتقال او در آن تاریکی شب و صخره های سختگذر در حال تلاش بودند.

به گفته اورژانس فوریت های پزشکی کهگیلویه وبویراحمد بالگرد امدادرسان این استان برای انجام تعمیر به پایتخت ارسال شده است به همین علت امدادگران ناچار به انتقال مصدوم با پای پیاده و در شرایط سخت شدند.

از سوی دیگر شکارچیان متخلفی که از کمبود امکانات حفاظتی در منطقه حفاظت شده دنا اطلاع داشتند با گمان اینکه محیط بانان در حال انتقال مجروح خود به پایین دست ارتفاعات صخره ای هستند به صورت گروهی رهسپار نقطه دیگری از منطقه حفاظت شده دنا شدند تا از این آب گل آلود برای خود صیدی داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha