۹ شهریور ۱۴۰۳، ۷:۳۰
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85582850
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرانه فضای آموزشی در شهر زنجان پایین‌تر از میانگین استان است 

زنجان - ایرنا- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان گفت: سرانه فضای آموزشی در کل مناطق شهری استان ۴.۲ و در شهر زنجان ۳.۳ متر مربع است.  

حمید رضا اسلامی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نزدیک ۵۴ درصد دانش آموزان استان در شهرستان زنجان مشغول به تحصیل هستند ولی در این شهرستان سرانه فضای آموزشی پایین‌تر از میانگین استان است.

وی ادامه داد: در شهرهای ابهر، خرمدره و قیدار نیز میزان سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز با وضعیت مطلوب فاصله دارد و از این رو توجه به تامین فضاهای آموزشی در آنها باید در اولویت قرار گیرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان گفت: سرانه استان زنجان در فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز ۶.۱ متر مربع و متوسط کشوری پنج متر و ۶۴ سانتیمتر مربع است.

اسلامی از بهره داری از ۱۷ مدرسه جدید با ۷۶ کلاس درس در سطح استان تا نیمه مهرماه امسال خبر داد و اظهار داشت: پنج مدرسه در شهرستان زنجان، سه مدرسه در شهرستان ماهنشان، ۶ مدرسه در شهرستان خدابنده، ۲ مدرسه در شهرستان طارم و یک مدرسه در شهرستان ابهر به تعداد مدارس استان اضافه می شود.

وی با بیان اینکه امسال ۵۶ هزار متر مربع آسفالت ریزی در محوطه مدارس استان انجام شده است، گفت: قرارداد جدیدی در حال انعقاد است که با اجرای آن میزان آسفالت ریزی محوطه مدارس به بیش از ۱۰۰ هزار متر مربع خواهد رسید.

اسلامی با بیان اینکه در قالب طرح شهید عجمیان با کمک گروه های جهادی و مشارکت اولیا و دانش آموزان عملیات رنگ آمیزی و شاداب سازی محیط مدارس در استان در حال انجام است، گفت: در این حوزه ۱۰۰ کلاس درس هدفگذاری شده و تاکنون در ۵۰ مدرسه به صورت کامل اجرایی شده است.

استان زنجان ۲ هزار و ۲۳۸ مدرسه دارد.

جمعیت دانش دانش آموزی این استان در سال جاری به حدود ۲۳۰ هزار نفر می رسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha