۳۳ مجوز کشف و بهره‌برداری معدن در اصفهان صادر شد 

اصفهان- ایرنا- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: ۳۳ پروانه معدنی در بخش‌های اکتشاف و بهره‌برداری از ابتدای سالجاری تاکنون در این استان صادر شده است.

شاهین آذری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: موارد یاد شده شامل ۲۵ پروانه اکتشاف و گواهی کشف و هشت پروانه بهره‌برداری معدنی است.

وی ادامه داد: هزینه عملیاتی و سرمایه‌گذاری پروانه‌های صادر شده در بخش اکتشاف و گواهی کشف ۳۶ میلیارد و ۱۱۶ میلیون ریال و در بخش پروانه بهره‌برداری ۲۸۵ میلیارد و ۵۳۳ میلیون ریال محاسبه شده است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اظهار داشت: با صدور این تعداد پروانه بهره برداری زمینه اشتغال ۹۳ نفر در استان فراهم شده است؛ ضمن اینکه ۲۰۹ هزار و ۵۰۰ تن به ظرفیت استخراج مواد معدنی استان اضافه می شود.

وی گفت: ذخیره قطعی این معادن بیش از سه میلیون و ۶۷۹ هزار و ۶۴۲ تن است.
آذری با بیان اینکه این استان از نظر معادن جایگاه خوبی را در کشور از آن خود کرده است، خاطرنشان کرد: حدود ۵۰ درصد معادن استان اصفهان در زمینه تولید سنگ های تزیینی فعالیت دارند که انواع سنگ های گرانیت، مرمریت و تراورتن های رنگی در این استان تولید می شود.

وی با اشاره به اینکه اصفهان از نظر تولید سنگ‌های گرانیت به‌عنوان یکی از بهترین استان ها محسوب می شود اضافه کرد: انتظار داریم یک سری از شرح وظایف شورای عالی معادن به شورای معادن استان ها واگذار و تفویض شود.

به گزارش ایرنا، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر و حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره‌برداری با سرمایه بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی، در اصفهان فعالیت می کنند.

سهم اصفهان در صنعت کشور ۱۱ درصد، سرمایه‌گذاری ۱۰ درصد و اشتغال صنعتی هشت درصد و رتبه آن در طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی و تعداد معادن، اول و از نظر ذخایر معدنی، دوم است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha