شهرک‌های سلامت ظرفیت بالقوه‌ای برای گردشگری سلامت در سیستان و بلوچستان است

زاهدان - ایرنا - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: راه‌اندازی شهرک‌های سلامت از جمله در چابهار یک ظرفیت بسیار خوب برای تقویت گردشگری سلامت در این استان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد کرمی شامگاه پنجشنبه در نشست صمیمی با وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و معاونان وی و مجمع نمایندگان و مسوولان سیستان وبلوچستان اظهار کرد: این استان به دلیل زیرساخت‌های خوبی که در دانشگاه های علوم پزشکی دارد میزان تمایل غیرایرانیان برای حضور در این استان را افزایش داده و بسیاری از کشورهای همسایه از جمله عمان و پاکستان علاقه مند هستند تا به منظور انجام امور درمانی خود به سیستان وبلوچستان سفر کنند.

وی افزود: فعال‌سازی گردشگری سلامت در سیستان و بلوچستان می‌تواند علاوه بر جذب گردشگر سلامت به توسعه و تقویت زیرساخت‌های این استان کمک کند.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: گردشگری سلامت یک ظرفیت بالقوه است اما برای توسعه آن باید زیرساخت‌های زمینی، هوایی و ریلی استان را تقویت کنیم که این مهم نیز نیازمند عزم ملی، وفاق و همدلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و رایزنی های همه جانبه آنان با مسوولان ارشد است.

اعتبار ویژه‌ای برای مرمت آثار و ابنیه‌های تاریخی حوزه سراوان اختصاص داده شود

نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: خوشبختانه وزیر میراث‌فرهنگی متعهد شده بود که پس از انتخاب در این جایگاه اولین مقصد سفرهای استانی‌اش سیستان و بلوچستان باشد که خوشبختانه به قول خود عمل کرد و جای قدردانی دارد.

محمدنور دهانی بیان کرد: سیستان وبلوچستان قدمت بالایی داشته و یک استان تاریخی است که باید به طور ویژه مدنظر قرار بگیرد.

وی ادامه داد: با وجود تمامی ظرفیت‌هایی که حوزه انتخابیه سراوان دارد اما هنوز از نگاه‌های ملی کم بهره است و انتظار داریم تا اعتبارات ویژه‌ای برای مرمت آثار و ابنیه‌های تاریخی حوزه سراوان اختصاص داده شود.

نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی سیستان و بلوچستان را می‌توان مظلوم‌ترین دستگاه اجرایی استان دانست که به لحاظ ساختار نیروی انسانی و اعتبارات در وضعیت خوبی قرار ندارد و از وزیر میراث‌فرهنگی مطالبه جذب نیروهای جوان و تحصیلکرده در این اداره‌کل و افزایش سهمیه استخدامی را داریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha