از هچیرود تا چشمه سورت؛ عزمی برای  توسعه گردشگری آبی در رودخانه‌های مازندران

ساری- ایرنا- مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران گفت: توسعه گردشگری آبی در رودخانه‌های چشمه کیله تنکابن، هچیرود چالوس، صفارود رامسر و همچنین در فرح‌آباد و چشمه سورت ساری در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی عمومی میراث فرهنگی مازندران حسین ایزدی روز جمعه اظهار کرد: توسعه اقتصاد دریامحور در استان باتوجه به وجود ظرفیت‌ها نیازمند اختصاص اعتبار در بخش گردشگری آبی است که در این زمینه پروژه‌های مصوب رئیس‌جمهور شهید در رودخانه‌های چشمه کیله تنکابن، هچیرود چالوس، صفارود رامسر و همچنین چشمه سورت و فرح‌آباد ساری در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به افتتاح ۲۳ پروژه گردشگری در مازندران، افزود: از این تعداد ۱۱ پروژه در بحث بوم‌گزدی، پنج پروژه کارگاه و بقیه دفاتر جهانگردی بوده که برای ۸۳ نفر اشتغال مستقیم به همراه دارد.

از هچیرود تا چشمه سورت؛ عزمی برای  توسعه گردشگری آبی در رودخانه‌های مازندران

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران بیان کرد: برای افتتاح این پروژه‌ها حدود ۴۸ میلیارد تومان هزینه شده است.

ایزدی یادآور شد: افتتاح پروژه‌های بزرگی نیز در دستور کار ما قرار دارد که قرار است به‌مناسبت هفته گردشگری در استان مازندران افتتاح شود.

وی به برگزاری دومین کنگره بزرگداشت شهدا در استان اشاره کرد و گفت: باتوجه به برگزاری این رویداد مهم برگزاری تئاترها و جشنواره‌های مذهبی و فرهنگی را در سواحل استان در دستور کار داریم.

مازندران دارای ۸۵۰ قطعه آببندان، ۲ سد بزرگ و ۹ سد کوچک و ۱۲۰ شاخه رودخانه به طول هفت هزار کیلومتر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha