۲۱۹ مجوز تاسیس دهیاری در سیستان و بلوچستان صادر شد

زاهدان - ایرنا - سرپرست دفتر روستایی و شوراهای استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۲۱۹ مجوز تاسیس دهیاری در سال‌های در استان مطابق ضوابط تعیین شده، صادر و به استانداری ابلاغ شد.

ادهم کرد زابلی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تاسیس دهیاری در روستاهای با جمعیت بالای ۲۰ خانوار در راستای پیشرفت همه جانبه روستاهای کشور و بسترسازی برای جلب مشارکت روستائیان در مدیریت روستایی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر سیستان و بلوچستان دارای ۲ هزار و ۹۳۴ دهیاری و حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت روستایی است که روستاهای استان در حوزه‌های کشاورزی و دامپروری، شیلات، گردشگری و صنایع دستی توانمندی‌های زیادی دارد.

سرپرست دفتر روستایی و شوراهای استانداری سیستان و بلوچستان گفت: دهیاری‌ها نقش مهمی در هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و پیگیری امور آنها و تسهیل فرآیند انجام امور در سطح محلی دارند و به نوعی الگو و نمادی موفق در عرصه مدیریت محلی محسوب می‌شوند.

کرد از رشد ۱۰۰ درصدی اعتبارات واریزی به دهیاری های سیستان و بلوچستان در ردیف های مختلف، تخصیص ۱۶ دستگاه خودروی حمل زباله سبک به صورت بلاعوض به دهیاری های استان، تخصیص بیش از چهار هزار میلیارد ریال قیر مصرفی به روستاهای استان و اخذ مجوز پرداخت تسهیلات برای خرید ۱۰۵ دستگاه خودرو خدماتی دهیاری های استان را از مهمترین اقدامات در این استان در سالهای اخیر برشمرد.

وی خاطر نشان کرد: نهاد دهیاری در روستا و فعالیت مدیریت های محلی به منظور ایجاد زیرساخت اعم از فعالیت های عمرانی و آبادانی روستاها و تحقق اهداف و برنامه های نظام مقدس جمهوری اسلامی تا رسیدن به روستای متعالی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

به گزارش ایرنا بر اساس سیاست‌های وزارت کشور، فرآیند صدور مجوز تأسیس دهیاری برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار دارای شورای اسلامی روستا و دارای کد تقسیمات کشوری توسط سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور انجام می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha