امام جمعه شیراز:حرکت برنامه هفتم در استان فارس تسریع شود

شیراز -ایرنا- نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز بر اهمیت محقق شدن برنامه هفتم توسعه تأکید کرد و گفت:پیشبرد این امر همت نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ویژه نمایندگان شیراز را می‌طلبد که دست در دست کارگزاران دولت، حرکت برنامه هفتم در استان را تسریع کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شیراز اظهار کرد: دولت چهاردهم پیگیری چند مساله را در دستور کار دارد؛ همه ما باید در مسیر پیگیری این مسائل کار کنیم؛ یکی از این مسایل مهم عمل به سندهای بالادستی از جمله برنامه هفتم توسعه است که بایستی جدی گرفته شود.

امام جمعه شیراز ادامه داد: در حال حاضر در سال اول برنامه هفتم و ماه ششم از این برنامه قرار داریم؛ هر چند شهادت ابراهیم رییسی موجب عقب افتادن برخی برنامه‌ها شد اما پیشبرد این امر همت نمایندگان مجلس شورای اسلامی را می‌طلبد.

وی اضافه کرد: مقررشده در برنامه هفتم یک سری طرح‌های پیشران اقتصاد کشور شروع شود و دولت هم موظف شده که در طول سه ماه پس از شروع برنامه هفتم این طرح‌ها را معرفی کند.

آیت‌الله دژکام گفت: ۱۸ نماینده از استان فارس باید دو طرح پیشران اقتصاد کشور را در فارس را تعریف کنند؛ فهرستی از حدود ۸۰ پروژه توسط استاندار فارس و با همفکری نمایندگان آماده شده که برخی از این پروژه‌ها می‌تواند همان طرح‌های پیشران بزرگ باشد؛ باید به صورت ویژه روی این موضوع تمرکز کنیم و از دولت بخواهیم تا در این امر مسئولان فارس را یاری دهد.

وی اضافه کرد: مسلما برخی پروژه‌ها چند استان‌ جنوبی کشور را درگیر می‌کند؛ همه باید طرح پیشران اقتصاد داشته باشیم؛ چرا پیگیری نکنیم وقتی که سودش متوجه ملت ایران می‌شود؛ در زمینه جهش تولید و مهار تورم هم کارهای بزرگی متوجه دولت است که امیدواریم با همکاری ملت و دستگاه‌های اجرایی، نظارتی و قانونگذاری و همه مجموعه‌های تأثیرگذار کشور بتوانیم این حرکت خوب را انجام دهیم.

وی با اشاره به هفته دولت گفت: در هفته دولت بایستی یاد شهیدان بزرگ و خدمتگزار کشور از جمله شهید رجایی، باهنر و شهید آیت‌الله ابراهیم رییسی شهید خدمت را گرامی بداریم و به روح مطهر همه کسانی که در دولت‌های مختلف در مسیر خدمت شهید شدند درود بفرستیم.

آیت‌الله دژکام افزود: باید از تلاش‌های دولت سیزدهم یعنی دولتی که سال چهارم را به پایان نبرد به صورت ویژه تقدیر شود؛ انصافا کارهای بزرگ در این دولت انجام شده و در استان فارس هم کم کار نشده و وظیفه انسانی ما این است که از مجموعه خدمتگزاران دولت در این استان قدردانی کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس درباره اربعین امسال گفت: در باب کار بزرگ و حرکت عظیم اربعین باید بگویم که خوشبختانه تمام ملت‌های اسلامی به نوعی در آن شریک بودند؛ مردم عزیز ایران و بالاخص اهالی استان فارسی نیز در این حرکت نقش‌آفرین بوده و هستند.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: تعداد قابل توجهی از مردم فارس در این سفر زیارتی حضور داشتند؛ طبق آمار ارائه شده نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر یعنی حدود یک دهم جمعیت کشوری از استان فارس در این حرکت عظیم نقش آفرینی کرده‌اند.

وی اضافه کرد: در این مسیر زیارتی با وجود هوای گرم مواکب هم توانستند خدمات ویژه ارائه دهند، این کار، کار بسیار ارزشمندی بود؛ خوشبختانه چندین موکب‌ از استان فارس هم کار پاکیزه‌ای ارایه می‌دادند؛ این خیلی مهم است که این موکب‌ها با محدودیت امکانات توانستند کار پاکیزه‌ای انجام دهند که جای قدردانی دارد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه استان فارس زیر پرچم حضرت شاهچراغ (ع) است، گفت: در موکب‌های فارس باید معلوم باشد که ارادتمندان حضرت شاهچراغ (ع) مشغول به فعالیت هستند؛ اگرچه خدمات موکب حضرت احمدبن موسی(ع) در کربلا خدمات خوبی بود اما باید در نظر بگیریم که این هوای گرم دست کم تا هفت یا هشت سال دیگر ادامه دارد لذا باید تمهیدات کافی جهت فراهم شدن جای مناسب برای کسانی که مشرف می‌شوند اندیشیده شود.

آیت‌الله دژکام عنوان کرد: برای موکب حضرت احمدبن موسی (ع) زمینی آماده شده و پویشی تحت عنوان «قطعه‌ای از بهشت» راه‌اندازی شده که هر کسی می‌تواند با یک مبلغ مختصر در این راه شریک شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس اضافه کرد: امسال برای حل مشکل برق برخی موکب‌ها توانسته بودند ژنراتور با خود ببرند و ژنراتورها را در زمان بی‌برقی فعال کنند؛ در موکب احمدبن موسی نیز باید ژنراتورهای کوچکی که به درد آنجا میخورد فعال شود؛ همچنین باید نمادی از خود استان فارس در نوع پذیرایی و دیگر خدماتی که ارایه می‌شود اعمال شود تا به کسانی که از خدمات این موکب بهره می‌برند، بدانند وارد موکب شیراز شدند.

امام جمعه شیراز در خطبه‌های اول نماز جمعه هم ضمن تسلیت به مناسبت ایام پیش رو گفت: هفته پیش رو ایام پایانی ماه صفر و مصادف با رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) است؛ این ایام مصادف با بزرگترین مصیبت عالم امکان است؛ این مصیبت بزرگ هم با شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) همراه شده است.

وی ادامه داد: در روز پایانی ماه صفر هم شهادت حضرت امام رضا (ع) است و بدون شک این ایام برای مسلمانان ایام پر غم و اندوهی است.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه یکی از بهره‌هایی که می‌توانیم از این وجودهای مقدس ببریم بحث موعظه هست، افزود: ما باید مسائلی را که جزو باورهای قطعی‌مان است در موعظه به یاد هم بیاوریم، به یاد هم بیاوریم که مرگ هست، شب اول قبر هست، حساب و کتاب و قیامت وجود دارد؛ امیدواریم همه به فکر باشند و هر کس هر طور می‌تواند برای سفری که مقصد همه ماست آماده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha