آسمان امن کشور نتیجه فعالیت شبانه‌روزی شبکه پدافندی است

بیرجند - ایرنا - فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق کشور با اشاره به استقرار سامانه‌های پدافند هوایی در نقاط مختلف کشور و اینکه شبانه‌روز در حال رصد آسمان و برقراری امنیت هستند، گفت: آسمان امن ایران نتیجه فعالیت شبکه پدافندی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر سرتیپ دوم حجت عباسی پیش از خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که در مصلی المهدی (عج) برگزار شد، گفت: نیروهای متعهد، متدین و دانشمند پدافند هوایی در حال حراست ار مرزهای هوایی کشور هستند.

وی اظهار کرد: ما به عنوان مدافعان آسمان شرق در روز پدافند هوایی با ولی امرمان پیمان می‌بندیم که تا آخرین لحظه برای دفاع از حریم هوایی و عزت و سربلندی کشور و دفاع از ارزش‌های انقلاب جان خود را فدا کنیم.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق کشور با بیان اینکه بعد از جنگ جهانی اول و دوم با پیشرفت فناوری لزوم توجه به پدافند هوایی افزایش یافت ادامه داد: با حمله رژیم بعثی عراق به ایران ماموریت پدافند در دفاع از حریم هوایی کشور افزایش یافت و دفاع از حریم هوایی را بر عهده گرفت.

وی گفت: در عملیات والفجر هشت که برابر فرمایشات فرماندهی معظم کل قوا، "دفاع معجزه‌آسا پدافند هوایی" نامیده شد، در مدت ۸۷ روز تعداد ۷۲ فروند هواپیمای دشمن منهدم شد.

آسمان امن کشور نتیجه فعالیت شبانه‌روزی شبکه پدافندی است

امیر سرتیپ دوم عباسی با اشاره به اینکه پدافند هوایی در دوران جنگ تحمیلی، حملات زیادی از دشمن را ناکام کرد افزود: بیش از سه هزار نفتکش نیز تحت حفاظت پدافند هوایی به سلامت عبور کردند.

وی بیان کرد: بعد از جنگ هم پدافند هوایی وظیفه به‌روزرسانی و بازسازی تجهیزات باقیمانده از جنگ را بر عهده داشت و پس از آن ساخت تجهیزات به خصوص رادارها را آغاز کرد که سامانه‌های شنود الکترونیکی و سپس ساخت سامانه‌های مختلف موشکی با برد بالا در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق کشور گفت: سال ۱۳۹۸ نیروی پدافند هوایی ارتش از قرارگاه خاتم‌الانبیا جدا شد و این قرارگاه مانند گذشته مسئولیت هماهنگی و بهره‌برداری از فعالیت‌های پدافند هوایی تمامی نیروهای مسلح و کنترل شبکه یکپارچه فرماندهی پدافند هوایی کشور را برعهده گرفت.

۱۰ شهریور سالروز تاسیس قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) به عنوان روز پدافند هوایی در تقویم رسمی کشور ثبت شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha