۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۲۵
کد خبرنگار: 1935
کد خبر: 85583180
T T
۱۵ نفر

برچسب‌ها

پدافند هوایی با تولید سامانه‌های جدید آمادگی دفاع از حریم کشور را دارد

همدان- ایرنا- فرمانده پدافند هوایی شهدای سوباشی غرب کشور گفت: پدافند هوایی با استفاده از نبوغ جوانان و جهادگران عرصه دفاع مقدس در جهاد خودکفایی در کنار سایر نیروهای مسلح، با تولید سامانه‌های جدید آمادگی دفاع از حریم هوایی کشور را دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر سرتیپ دوم علی اسدی روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر همدان اظهار کرد: امروز پدافند هوایی با بهره‌گیری از توانمندی‌های بومی و شعار اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی، توانسته است در چندسال اخیر در حوزه‌های پدافندی، سامانه‌ها و تجهیزات مورد نیاز خود را تولید کند.

وی افزود: این پدافند با همکاری وزارت دفاع تجهیزات جدیدی را طراحی و ساخته و این تجهیزات در مدار تولید قرار گرفته است.

سرتیپ دوم اسدی تصریح کرد: همه رادارهای قدیمی با تبدیل به فناوری بومی به روز و بازسازی شده است.

وی عنوان کرد: فناوری ساخت انواع رادارهای جدید را داریم و رادارهای نوین بومی همچون رادار آرش، کیهان، مراقب، نظیر و دیگر رادارها را تولید کرده‌ایم.

فرمانده پدافند هوایی غرب کشور (شهدای سوباشی) گفت: این رادارها در انواع فرکانس‌ها کارایی دارد و اجازه نمی‌دهند پرنده‌ای به آسمان کشور نفوذ کند.

وی اظهار کرد: طراحی و ساخت انواع سامانه‌های شنود الکترونیکی به صورت بومی، تقویت سامانه‌های جنگ الکترونیک و بر اساس نیازهای عملیاتی پدافند هوایی کشور در دستور کار قرار داده‌ایم.

سرتیپ دوم اسدی تصریح کرد: طراحی بومی سامانه‌های موشکی جدید بر اساس محورهای تهدید صورت گرفته است و ما سرمایه‌ها را هدر نمی‌دهیم آنچه را که نیاز داریم می‌سازیم.

وی افزود: با ایجاد دانشگاه پدافند هوایی با نام دانشگاه خاتم الانبیا(ص)، جایگاه علمی و رشته‌ای را ارتقا داده‌ایم.

فرمانده پدافند هوایی غرب کشور (شهدای سوباشی) گفت: نسل جدید سامانه‌های توپ‌خانه‌ای ضد هوایی هوشمند و طراحی و تولید سامانه‌های موشکی شاهین بخشی از تولیداتی هست که رونمایی شده و به مرحله تولید انبوه رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: این دستاوردهای عظیم قوت قلبی برای دلدادگان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و دشمن بداند همه چیز برای دفاع از این مرز و بوم آماده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha