۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۱۲
کد خبر: 85583184
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه جیرفت: مسئولان به داد نخل‌کاران جنوب کرمان برسند

جیرفت- ایرنا- امام جمعه جیرفت گفت: از مسئولان استان و کشور، وزارت جهاد، استاندار و سایر مسئولان، بانک کشاورزی و بیمه درخواست داریم که به داد کشاورزان و نخل‌کاران ما که در طوفان اخیر متضرر شدند، برسند.

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام میثم تارم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه جیرفت اظهار کرد: این باغداران تمام دارایی خود را در طوفان شدید از دست دادند و باید هرچه سریعتر مسئولان به کمک کشاورزان به ویژه در جنوب کشور بشتابند که تجارت آن بر اساس کشاورزی می‌چرخد.
وی ادامه داد: کمک به کشاورزان در سایر زمینه ها هم تاثیر خواهد گذاشت و امیدواریم اقدامات خوبی برای یاری به آنها انجام شود.

اجتناب از اسراف

امام جمعه جیرفت ضمن توصیه به اجتناب از اسراف در نعمتهای الهی افزود: با استفاده درست و بهینه از نعمت آب و برق در این هوای گرم تابستانی و با صرفه جویی و مدیریت مردم می توانیم روزهای پایانی تابستان را هم به خوبی سپری کنیم.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها بیان کرد: در هفته دولت و شروع به کار دولت چهاردهم که دولت وفاق ملی نام گرفته، همه مردم ایران اسلامی انتظار دارند که دولت برای تحقق وفاق ملی که تاکنون هم گامهای خوبی برداشته، به این مسیر ادامه دهد.
حجت الاسلام تارم با تاکید بر اینکه لازمه وفاق ملی، تبعیت از رهبر معظم انقلاب، قانون اساسی، اسناد بالادستی و سیاست های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی است اضافه کرد: در وفاق ملی، سهم خواهی و باج خواهی ممنوع است و ملاک ضابطه در گزینش افراد و مدیران فقط شایسته سالاری و تعهد است.

وفاق ملی یعنی پایان دوقطبی سازی

وی یادآور شد: وفاق ملی به معنی پایان دوقطبی سازی، گروه بندی، یارکشی و به این معناست که خارج از صف بندی ها فقط بر خدمت صادقانه به مردم متمرکز شود.
امام جمعه جیرفت افزود: وفاق ملی همدلی و نزدیک شدن قلبها و دلها برای مسابقه خدمت صادقانه به ملت و اجتناب از حاشیه و حاشیه سازی، استفاده از همه ظرفیت ها بدون توجه به گرایش های سیاسی، قومی، مذهبی با شاخص تعهد و تخصص است.
وی با اشاره به اینکه وفاق ملی آزمون تاب آوری ملی و بین المللی مسئولان است گفت: وفاق ملی به معنی صادق بودن با مردم و همفکری و دستیابی به بالاترین تفاهم با مردم است.

حجت الاسلام تارم تاکید کرد: مردم در این سالها نمره عالی تاب آوری را گرفته اند و اکنون نوبت مسئولان است.

وی با اشاره به تاکید خاص و ویژه رهبر معظم انقلاب بر روی امر مهم عدالت اظهار کرد: در عدالت عقب افتاده‌ایم و توسعه باید بر اساس عدالت باشد.

حجت‌الاسلام تارم یادآور صد: توزیع نشدن عادلانه ثروت و درآمد عمومی کشور نمونه بی عدالتی است‌ و عدالت به معنای توزیع فقر نیست بلکه عدالت نیاز واقعی جامعه است.
وی تصریح کرد: اول، قشر محروم در انواع خدمات باید در اولویت باشند و اولویت های دولت باید حل مشکلات اقتصادی از تهران و ذیل اجرای برنامه های بالادستی باشد و با نسخه های غربی مشکلات حل نمی شود.

امام جمعه جیرفت افزود: یکی از الزامات اقتصادی دولت ایجاد هماهنگی کامل در ستاد و بدنه تیم اقتصادی است که مردم همواره از این عدم هماهنگی در تیم اقتصادی متضرر شده اند.

وی اضافه کرد: دولت دکتر پزشکیان، دولت وفاق ملی است و امید می رود هم در رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، هم در امر وفاق ملی و اولویتهایی که رهبری به آنها اشاره داشتند موفق و موید باشند و مردم ما آثار اقدامات دولت چهاردهم را ببینند و احساس کنند.

آمریکای جنایتکار بزرگترین پشتیبان اسرائیل غاصب

امام جمعه جیرفت در بخش دیگری از خطبه اظهار کرد: اسرائیل غاصب همچنان به نسل‌کشی، زدن اردوگاه ها، مدارس و بیمارستان ها ادامه می‌دهد و آمریکای جنایتکار هم به عنوان بزرگترین پشتیبان او از او حمایت می‌کند.

وی تاکید کرد: این بحث آتش بسی که مطرح می‌کنند در حقیقت زمان خریدن برای کشتار بیشتر و جنایت بیشتر است و سازمانهای بین المللی همچنان در برابر این جنایت ها سکوت اختیار کرده اند.

حجت الاسلام تارم با اشاره به اینکه امروز شاهد اعتراض عمومی در تمام جهان هستیم گفت: با آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها در آمریکا، دانشجویان دانشگاه های آمریکا اعتراض کردند و در مقابل کمک های فراوان آمریکا به اسرائیل تحصن کردند که البته با سرکوب شدید پلیس مواجه شدند.

وی افزود: این سرکوبها نتیجه ای نخواهد داد و نمی‌توانند برای همیشه زبان آزادی خواهان را ببندند؛ در انگلستان و فرانسه و کشورهای دیگر هم همین قضیه حاکم است.
حجت الاسلام تارم تاکید کرد: حاکمان اروپا و آمریکا در مقابل ملت و نسل جوان خود با چالش هایی مواجه خواهند شد که چاره ای جز دست برداشتن از حمایتهای همه جانبه شان از این باند تبهکار اسرائیل ندارند.
وی اظهار کرد: باید امروز تمام جهان به خصوص جهان اسلام به پا خیزد و شر این باند تبهکار را از سر اسلام و مردم مظلوم فلسطین و غزه کوتاه کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha