۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۲۸
کد خبر: 85583188
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

دمای قم هفته آینده روند افزایشی دارد

قم- ایرنا- مدیرکل هواشناسی قم گفت: دمای هوای استان امروز و فردا کمی کاهش می‌یابد، اما هفته آینده روند کلی دما افزایشی پیش‌بینی می‌شود.

مهران حیدری روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی، افزود: تحلیل آخرین داده‌های هواشناسی، خروجی مدل‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد امروز با ادامه یافتن ناپایداری‌های جوی، وزش باد نسبتا شدید موجب خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در استان قم خواهد شد.

وی اضافه کرد: از اواخر وقت امشب به تدریج از سرعت وزش باد کاسته خواهد شد، اما همچنان وزش باد مهم‌ترین پدیده طی ۲ روز آینده خواهد بود.

وی ادامه داد: طی ساعات میانی روز تا عصر روزهای جمعه و شنبه نیز وزش بادهای شرقی گردوخاک و غبارآلودگی هوا را به دنبال خواهد داشت و شامگاهان با کمتر شدن سرعت وزش باد از شدت غبارآلودگی کاسته خواهد شد.

حیدری خاطرنشان کرد: این شرایط با شدت کمتری روز یک‌شنبه تکرار خواهد شد و دوشنبه روز به‌نسبت آرامی در پیش رو خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه برای امروز و ۲ روز آینده آسمان صاف است، بیان کرد: سرعت وزش باد برای امروز ۴۵ تا ۶۵ و برای فردا ۳۰ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود.

در استان قم ۱۰۹ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۲ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح‌سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha