۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۹:۰۸
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85583301
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

هشتمین واحد تولید مرغ تخمگذار کردستان افتتاح شد

۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۹:۰۸
کد خبر: 85583301
هشتمین واحد تولید مرغ تخمگذار کردستان افتتاح شد

سنندج- ایرنا- هشتمین واحد تولید مرغ تخمگذار به ظرفیت ۷۰ هزار قطعه ای در زمینی به مساحت ۱۱ هزار مترمربع در آخرین روز از هفته دولت در سنندج افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان روز جمعه در آیین افتتاح این طرح، اظهار کرد: با افتتاح این طرح در سال یک هزار و ۶۰۰ تُن تخم مرغ تولید می شود.

وی با اشاره به اینکه ۴۳۰ میلیارد رال برای اجرای این طرح هزینه شده است، افزود: با توجه به اهمیت ایجاد اشتغال طرح های کشاورزی، در این طرح ۳۵ نفر به طور مستقیم مشغول به کارخواهند شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه این طرح هشتمین طرح بزرگ تولید مرغ تخمگذار در استان و دومین طرح تولید این محصول در شهرستان سنندج است، بیان کرد: هفته دولت ۶۱ پروژه در استان به بهره برداری رسیده است که این خود نشان از این دارد که اقتصاد استان بر پایه کشاورزی و ایجاد اشتغال در اولویت این سازمان است.

اسکندری یادآور شد: با توجه به بحث امنیت غذایی، در استان در تولید تخم مرغ مقداری ناترازی در استان وجود داشت که تا پایان مهرماه سال جاری با افتتاح یک طرح ۱۰۰ هزار قطعه ای دیگر در این بخش تولید تخم مرغ در استان به بیش از ۲ برابر افزایش خواهد یافت که بخش عمده ای از مصرف استان را تامین می کند.

وی یادآور شد: کسب مقام دوم کشوری و تولید افزون بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن و خرید تضمینی نزدیک به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن از این محصول استراتژیک نشان از تلاش کشاورزان و همکاران حوزه کشاورزی استان در جهت تامین امنیت غذایی کشور است.

هفته اول شهریور هر سال به مناسبت شهادت محمدعلی رجایی (رییس جمهوری) و حجت‌الاسلام محمدجواد باهنر (نخست وزیر)، ۲ دولت‌مرد بزرگ انقلاب اسلامی، هفته دولت نام گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha