۹ شهریور ۱۴۰۳، ۲۳:۰۶
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85583400
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بورل: کشته شدن غیرنظامیان در کرانه باختری قابل توجیه نیست

تهران- ایرنا- جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هشدار داد که عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری موجب وخامت اوضاع می‌شود و کشته شدن غیرنظامیان در این عملیات قابل توجیه نیست.

به گزارش ایرنا، بورل جمعه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: عملیات گسترده نیروهای اسرائیلی در کرانه باختری اشغالی اوضاع پرتنش را وخیم‌تر می‌کند. هر گونه تشدید اوضاع منجر به فاجعه می‌شود.

وی تاکید کرد: نگرانی‌های امنیتی اسرائیل نمی‌تواند تلفات غیرنظامیان و نابودی زیرساخت‌ها به ویژه سیستم های آب و فاضلاب را توجیه کند.

«فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد نیز جمعه با بیان اینکه «حضور اسرائیل در کرانه باختری غیرقانونی است» گفت که ادعای اسرائیل مبنی بر اینکه حملاتش به کرانه باختری اشغالی بر اساس قانون دفاع از خود موجه است، «بی اعتبار» است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه یا آتش بس موقت هفت روز طول کشید و سرانجام ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳ به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

با گذشت حدود ۱۱ ماه از حمله رژیم اسرائیل، بخش وسیعی از نوار غزه در بحبوحه محاصره فلج‌کننده و انسداد ورود مواد غذایی، آب تمیز و داروها ویران شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha