۱۰ شهریور ۱۴۰۳، ۲:۰۴
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85583445
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آناتولی کریونوژکو به عنوان فرمانده جدید نیروی هوایی اوکراین منصوب شد

تهران-ایرنا- رئیس ستاد مشترک ارتش اوکراین گفت: آناتولی کریونوژکو به عنوان فرمانده جدید نیروی هوایی اوکراین منصوب شد.

به گزارش بامداد شنبه ایرنا از "تاس" ویدر کانال تلگرامی خود نوشت: طبق دستور فرمانده کل ارتش اوکراین، آناتولی کریونوژکو به عنوان سرپرست فرماندهی نیروی هوایی اوکراین منصوب شد.

کریونوژکو پیش از این فرمانده مرکز فرماندهی نیروی هوایی اوکراین بود.

به گزارش ایرنا، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، روز جمعه، فرمانده نیروی هوایی این کشور را چهار روز پس از سقوط یک جنگنده اف-۱۶ برکنار کرد.

دستور برکناری میکولا اولشچوک در سایت ریاست جمهوری اوکراین منتشر شده است.

زلنسکی در اظهاراتی اعلام کرد:"ما باید از مردم محافظت کنیم. از نیروهای خود محافظت کنیم. مراقب همه سربازانمان باشیم. اوکراین باید ارتش خود را در سطح فرماندهی تقویت کند.

نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد که کارشناسان آمریکایی به تحقیقات در مورد سقوط هواپیما پیوسته اند.

سابرینا سینگ معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در یک نشست مطبوعاتی با تائید سقوط یک جنگنده اف-۱۶ نیروی هوایی اوکراین و کشته شدن خلبان آن، اظهار کرد: ما پس از این حادثه درخواست کمکی از کی‌یف در رابطه با از دست دادن این جنگنده دریافت نکردیم.

ماریانا بزوگلایا یکی از نمایندگان مجلس اوکراین پیش تر گفته بود که این جنگنده اف-۱۶ هدف یک موشک پاتریوت خودی قرار گرفته و سرنگون شده است.

پیش از آن نیز یک مقام آمریکایی که خواست نام وی فاش نشود با اعلام اینکه اوکراین اولین جنگنده اهدایی اف-۱۶ را از دست داده است، گفته بود: این جنگنده ساقط نشده و احتمال سقوط آن به دلیل اشتباه خلبان وجود دارد.

ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین نیز پیش تر در بیانیه‌ای اعلام کرد: الکسی مس خلبان جنگنده اف-۱۶ اوکراین بر اثر سقوط این جنگنده در روز دوشنبه (۲۶ آگوست / ۵ شهریور) جان خود را از دست داده است.

روزنامه نیویورک تایمز پیش تر در گزارشی با اشاره به اینکه کی‌یف امیدوار است با ورود اولین جنگنده‌های خود در تابستان امسال با تسلط نیروی هوایی روسیه مقابله کند، تاکید کرد: اما حتی با ورود جنگنده‌های اف-۱۶ اوکراین همچنان با چالش‌های جدی در آسمان مواجه است و تاثیر این جنگنده‌ها در میدان جنگ برای کی‌یف محدود است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha