۱۰ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۴۷
کد خبر: 85583532
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اردوی جهادی مایه‌کوبی دام در ساوه آغاز شد

۱۰ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۴۷
کد خبر: 85583532
اردوی جهادی مایه‌کوبی دام در ساوه آغاز شد

ساوه - ایرنا - رییس دامپزشکی ساوه گفت: اردوی جهاد سه روزه مایه کوبی دام‌های این شهرستان به مناسبت هفته دولت آغاز شد.

مهدی کلانتر قریشی هرندی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این اردو با حضور ۶ گروه شامل ۲۰ دانشجوی رشته های دامپزشکی سمنان و ۱۰ نفر از دامپزشکان این شهرستان تا روز دوشنبه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه این طرح با همکاری گروه جهادی ماهور، دامپزشکی و بسیج سازندگی انجام می شود اضافه کرد: در این اردو گروه های جهادی خدمات خود را در بخش های مایه کوبی، دارو، درمان و سم پاشی دام و جایگاه های دام این شهرستان ارایه می کنند.

رییس دامپزشکی ساوه اظهار کرد: این اردوی جهادی با محوریت، واکسیناسیون دام علیه بیماری های تب مالت، تب برفکی، آبله، شاربن و هاری، دارو و درمان رایگان، آموزش و ترویج روستاییان و سمپاشی دام و جایگاه دام انجام می‌شود.

هدف از اجرای این طرح ایجاد ایمنی در دامهای حساس شهرستان جهت پیشگیری از رخداد بیماری بروسلوز و کاهش خسارت ها، تلفات و ضایعات دامی ناشی از بروز این بیماری ها است.

وی افزود: لازم است دامداران به منظور واکسیناسیون دام‌های خود با گروه های دامپزشکی هماهنگی و همکاری داشته و جهت هماهنگی با شماره های ۴۲۲۴۸۱۶۱ ، ۴۲۲۴۱۵۵۰ و ۰۸۶۴۲۲۵۱۳۲۰ تماس حاصل کنند.

ساوه با دارا بودن حدود ۱۶۵ هزار راس دام سبک و سنگین، با تولید ۱۶ هزار تن گوشت قرمز در رتبه اول استان مرکزی قرار دارد و همچنین این شهرستان با ظرفیت تولید ۱۱ هزار تن گوشت مرغ و امکان جوجه ریزی ۱۰ میلیون قطعه ای نیز در رتبه سوم استان مرکزی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha