۱۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۱۵
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85583559
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعزام ۱۶۶ هیات مذهبی خراسان جنوبی به مشهد مقدس

۱۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۱۵
کد خبر: 85583559
اعزام ۱۶۶ هیات مذهبی خراسان جنوبی به مشهد مقدس

بیرجند - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: ۱۶۶ هیات مذهبی شامل بیش از ۲۵ هزار نفر از سراسر استان برای شرکت در عزاداری دهه آخر صفر به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برخی از هیات‌های مذهبی حرکت خود به سمت مشهد مقدس را از روزهای گذشته آغاز کرده‌اند.

وی بیان کرد: همچنین ۲۸ کاروان‌ پیاده در قالب هزار و ۵۰۰ نفر برای شرکت در مراسم سالروز شهادت امام رضا(ع) عازم مشهد هستند که بیشترین آنها شامل ۱۰ کاروان مربوط به شهرستان قاینات است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: موکب‌ها و ایستگاه‌های بین راهی در طول مسیر از جمله طبس، زیرکوه، قاین، بیرجند، خضری دشت بیاض، سرایان و سایر به صورت ثابت و سیار برای پذیرایی از زائران پیش‌بینی شده است.

وی از ضبط و پخش زنده برنامه «سمت حرم» به مدت هزار تا هزار و ۵۰۰ دقیقه و مصاحبه با مسئولان هیات‌های مذهبی، مداحان و فعالان خبر داد و افزود: همچنین فردا مراسم عزاداری هیات‌های مذهبی بشرویه به نمایندگی از هیات‌های استان در صحن قدس رضوی پخش می‌شود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی تصریح کرد: هیات‌های مذهبی خراسان جنوبی در خیابان‌های منتهی به حرم رضوی موکب‌هایی برای پذیرایی از زائران پیش‌بینی کرده است.

وی با اشاره به برگزاری همایش بانوی مجاهد در سبک زندگی رضوی گفت: این همایش روز سه‌شنبه هفته آینده با حضور جمع زیادی از بانوان استان که به مشهد مشرف می‌شوند در محل رواق حضرت زهرا (س) حرم مطهر برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی یادآور شد: قرارگاه رسانه‌ای به منظور پخش مستقیم برنامه‌های هیات‌ها، مصاحبه با کاروان‌های پیاده، حضور در هیات‌های مذهبی توسط صدا و سیمای استان به مدت پنج شب از دیگر برنامه‌های پایان ماه صفر است.

وی ادامه داد: همچنین اعزام ۳۰ نفر از دختران حاج قاسم به منظور روایتگری مسیر امام رضا از مدینه تا مرو در موکب فرهنگی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha