بیش از ۷۹ هزار نفر در ایام اربعین به اورژانس بیمارستان‌های ایلام مراجعه کردند

ایلام- ایرنا - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۷۹ هزار و ۲۵۸ نفر از ابتدای تردد زائران اربعین از طریق مرز مهران تا روز گذشته به مراکز اورژانس بیمارستان‌های این استان مراجعه کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، دکتر" هدایت حیدری‌زاده" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: از این تعداد ۷۳ هزار و ۸۲۲ نفر پس از دریافت خدمات اولیه، به صورت سرپایی ترخیص و ۲ هزار و ۷۳۸ نفر در بخش‌های اورژانس، ۲ هزار و ۱۶۱ نفر در بخش‌های عمومی و ۵۲۵ نفر نیز در بخش‌های ویژه بستری شده‌اند.

وی با بیان اینکه همچنین ۱۶۳۴ مورد عمل جراحی در این مدت در مراکز درمانی استان انجام شده است، یادآور شد: در مدت برگزاری عملیات اربعین و حضور زوار در ایلام و مرز مهران از تمام امکانات دانشگاه برای ارائه خدمات مطلوب به زائران استفاده شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه در حوزه فوریت‌های پزشکی، تعداد کل خدمات ارائه شده ۱۱۸ هزار و ۱۱۳ مورد بوده است، گفت: در این مدت ۱۶ هزار و ۶۵۷ تماس با فوریت‌های پزشکی گرفته شده و یک هزار نفر در حوادث ترافیکی و ۱۱۷ هزار و ۱۲۳ نفر در حوادث غیرترافیکی مصدوم شده‌اند.

بیش از ۷۹ هزار نفر در ایام اربعین به اورژانس بیمارستان‌های ایلام مراجعه کردند

حیدری زاده یادآور شد: در راستای اجرای مأموریت‌های اربعین در حوزه خدمات درمانی و فوریت‌های پزشکی به زوار ۴ هزار و ۳۲۴ مورد آمبولانس نیز اعزام شده است.

وی با اشاره به خدمات بهداشتی ارائه شده در این ایام، تصریح کرد: همچنین در طول مدت برگزاری کنگره برزگ اربعین، ۱۴ هزار و ۸۶۲ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع غذا و ۶۴۵ مورد آزمایش میکروبیوشیمیایی آب انجام و ۱۲ هزار و ۸۱۷ کیلوگرم مواد غذایی فاسد معدوم شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه در حوزه غذا و دارو نیز تعداد نسخ سرپایی ۷۴ هزار و ۸۰ بوده است، خاطرنشان کرد: نسخ بستری ۵ هزار و ۷۲۴ مورد، تعداد موارد نظارت و بازرسی ۲۰۱ مورد و تعداد پاسخگویی به سوالات و مسائل دارویی ۱۶۴۷ مورد بوده است.

به گزارش ایرنا، مرز مهران پرترددترین مرزهای کشور در اربیعن سال جاری بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha