۱۰ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۳۸
کد خبرنگار: 762
کد خبر: 85583609
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

 بهره‌برداری از دومین پروژه انتقال پساب به مزارع کشاورزی شهر قدس

شهر قدس - ایرنا - رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان قدس از افتتاح فاز دوم پروژه انتقال پساب تصفیه خانه شهر قدس به مزارع چمن و ٢٠٠ هکتاری اوقاف خبر داد.

به گزارش ایرنا، مسعودی روز شنبه در این خصوص با اشاره به اینکه ۶٠ درصد از اراضی این شهرستان با این طرح آبیاری خواهد شد گفت : با اجرای این طرح ۶٠٠ هکتار از اراضی کشاورزی را زیر پوشش قرار می گیرد و کشاورزان می تواند دوبار در سال زمین های خود را زیر کشت ببرند .

 بهره‌برداری از دومین پروژه انتقال پساب به مزارع کشاورزی شهر قدس

وی در خصوص کیفیت این پساب خاطر نشان ساخت : پساب تصفیه خانه شهرستان قدس دارای کیفیت بسیار مطلوبی است و از مراجع ذی صلاح تاییدیه های لازم گرفته شده و هیچگونه مشکلی برای زارعت و آبیاری اراضی کشاورزی ندارد .

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان قدس یادآور شد : این پروژه تحت عنوان پساب شهرستان قدس در سال ١٣٩۵ تهیه و مطالعات آن انجام می گردد که بدلیل عدم تامین اعتبار اجرای آن متوقف شد اما با پیمبری مدیریت جهاد کشاورزی از محل اعتبارات استان یک میلیارد تومان اختصاص یافت.

 بهره‌برداری از دومین پروژه انتقال پساب به مزارع کشاورزی شهر قدس

وی اضافه کرد : خط اول آن با همیاری کشاورزان در سال گذشته بهره‌برداری رسید که در راستای تکمیل این پروژه خط دوم آن نیز تحت عنوان mp2 به مساحت ٢۵۵٠ متر با میزان دبی استحصالی ۵ لیتر در ثانیه اراضی کشاورزی اوقاف را تحت پوشش قرار می دهد که از شاخصه های مهم این پروژه در راستای فرامین مقام معظم رهبری با مشارکت اعتباری کشاورزان و تعاونی تولیدی به میزان ٢ میلیارد و پانصد و پنجاه میلیون تومان در سال جهش تولید با مشارکت مردم است .

 بهره‌برداری از دومین پروژه انتقال پساب به مزارع کشاورزی شهر قدس

مسعودی تصریح کرد : با اجرای کامل این طرح مشکل تامین آب کشاورزان مرتفع خواهد شد و تاثیر مستقیمی در معیشت مردم شریف این منطقه خواهد داشت.

این طرح به مناسبت هفته دولت باحضور «گلی کانی» ، فرماندار و « مسعودی» رئیس جهادکشاورزی شهرستان قدس چند طرح عمرانی ، کشاورزی و آبرسانی شهرستان قدس با اعتبار ۱۵۶ میلیون تومان افتتاح شد.

شهرستان شهر قدس در غرب استان تهران قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha