مهمترین اخبار کوتاه چهارمحال و بختیاری

۱۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۵۷
کد خبر: 85583631
مهمترین اخبار کوتاه چهارمحال و بختیاری

شهرکرد- ایرنا- افتتاح سه طرح بهداشتی درمانی، ارسال ۷۴۴ سروده به جشنواره شعر "تمداربیت" و برگزاری مسابقات استعدادیابی دوومیدانی نونهالان از مهمترین خبرهای کوتاه چهارمحال و بختیاری در روز شنبه ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۳ است.

به گزارش ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه چهاردهمین جشنواره شعر منطقه‌ای شعر محلی با عنوان "تمـداربیـت " در اردل وارد به مرحله داوری رسیده است گفت: با پایان یافتن مهلت ارسال آثار، ۷۴۴ سروده از ۲۴۲ شاعر در دبیرخانه این جشنواره دریافت شد.

پیام احمدی افزود: برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره شعر منطقه‌ای تمـداربیـت در سال ۱۴۰۳ پس از پنج سال وقفه با همکاری قرارگاه فرهنگی، هنری و رسانه‌ای شهید آوینی انجام شد که استقبال شاعران از این رویداد ادبی در مقایسه با دوره قبل با رشد قابل قبولی مواجه شده است.

وی با اشاره به اینکه از مجموع ۷۴۴ اثر دریافت شده در دبیرخانه تمداربیت چهاردهم، ۱۴۴ اثر به دلیل آنکه به گویش لری سروده نشده، امکان حضور در بخش داوری را از دست داده است تصریح کرد: در حال حاضر ۶۰۰ سروده از شاعران استان‌های اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، همدان و البرز با پذیرش در دبیرخانه در مرحله داوری قرار دارد.

بهره‌برداری از سه طرح حوزه سلامت در استان

معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری از افتتاح سه طرح حوزه سلامت به مناسبت هفته دولت خبر داد و گفت: بهره‌برداری از خانه بهداشت روستای معدن شهرستان کیار با ۱۷۰ مترمربع زیربنا، پروژه‌های خیری بخش سی‌تی‌آنژیو مرکز آموزشی درمانی هاجر(س) شهرکرد و پایگاه اورژانس میدان حضرت قمر بنی هاشم(ع) شهرکرد از جمله این طرح‌ها بود.

شهرام طهماسبیان افزود: همچنین عملیات اجرایی احداث مرکز شبانه‌روزی خدمات جامع سلامت شماره ۱ بهداشتی درمانی فرخشهر با زیربنای یک‌هزار مترمربع با مساحت ۲هزار و ۶۰۰ مترمربع، پروژه‌های احداث پایگاه اورژانس ۱۱۵ شاه نجف، خانه بهداشت میشان و خانه بهداشت سهل‌آباد شهرستان فلارد در هفته دولت آغاز شد.

برگزاری مسابقات استعدادیابی دوومیدانی نونهالان

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری، در راستایی استعدادیابی در ورزش دوومیدانی نخستین دوره لیگ مسابقات در رده سنی نونهالان استان یادواره "شهید سیاوش فرجی" در ورزشگاه هفشجان برگزار شد.

در دوره از این مسابقات بیش از ۱۰۰ ورزشکار در بخش مردان و زنان برگزار و در پایان نفرات برتر انتخاب و به مسابقات کشوری اعزام می‌شوند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای 12 شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha