۱۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۸:۴۹
کد خبرنگار: 2170
کد خبر: 85583666
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

پس از ۱۰ سال وقفه؛ رتبه بندی مراکز گردشگری کیش آغاز شد

کیش- ایرنا- سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به وقفه ۱۰ ساله در رتبه بندی مراکز گردشگری این جزیره، گفت: در راستای ارتقاء کیفی جزیره کیش این رتبه بندی آغاز شد.

مهدی ادبیان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، رتبه بندی تاسیسات گردشگری کیش را اولویت کار معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش دانست و اظهار کرد: وقفه انجام شده در ممیزی تاسیسات گردشگری سبب کاهش کیفیت و برخی کاستی‌ها در صنعت گردشگری کیش شده است.

وی همچنین با اعلام اینکه فراخوان استاندارد سازی تاسیسات و خدمات گردشگری کیش صادر شده است، افزود: شرکت‌ها انتخاب شده از موارد مورد تایید وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواهد بود.

سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد که درجه بندی مراکز اقامتی از اولویت این درجه بندی خواهد بود.

وی همچنین اضافه کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده، رتبه بندی مراکز گردشگری کیش تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید که در این راستا نیازمند همکاری تمامی جوامع هستیم.

ادیبان با بیان اینکه بنیان اقتصادی این منطقه بر پایه گردشگری است، گفت: جزیره کیش کامل‌ترین اکوسیستم گردشگری کشور را دارد؛ این جزیره مرجانی با شاخصه‌های مناسب حمل ونقلی، اقامت، تفریحات، خرید وسرگرمی، پذیرایی و خدمات دهی دارای کاملترین اکوسیستم گردشگری کشور محسوب می‌شود.

احداث ۱۰ موزه در کیش

وی با بیان اینکه ۱۰ موزه در این جزیره احداث می‌شود، گفت: پنج موزه در بناهای تاریخی کیش و پنج موزه دیگر نیز در قالب زمین‌های مورد تایید معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش احداث خواهد شد و احداث آنها تا سال ۱۴۰۵ به اتمام خواهد رسید.

سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر اینکه نگرش بر موزه باید از حالت سنتی به مدرن تغییر یابد، افزود: به دنبال درآمد زایی از موزه‌ها به طریق خدمات آموزشی، نمایشگاه، خدمات تفریحی و هنری هستیم تا سرمایه گذاری در آن توجیه پذیر باشد.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: از مشاوران خوبی در بحث طرح‌های مطالعاتی این موزه‌ها استفاده کردیم که تخصص زبانزد دارند و گردشگری کیش در این حوزه را متحول می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha