پای صحبت برترین‌های کنکور مازندران

۱۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۰۷
کد خبر: 85583691
پای صحبت برترین‌های کنکور مازندران

ساری - ایرنا - در حالی نتایج پایانی کنکور سراسری سال جاری شب گذشته به صورت رسمی اعلام شد که ۲ مازندرانی به نام‌های "صبا معصوم نیا سماکوش" متولد بابل و "علی خلیلی" از ساری به ترتیب موفق به کسب رتبه یک و هفت رشته علوم تجربی شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ۳۵ هزار داوطلب مازندرانی در نوبت دوم کنکور سراسری و در پنج گروه آزمایشی شامل ریاضی و فنی، علوم انسانی، تجربی، هنر و زبان‌های خارجی با هم رقابت کردند.

از مجموع شرکت کنندگان، ۱۲ هزار و ۸۴۸ داوطلب مرد و ۲۲ هزار و ۱۰۵ داوطلب زن بودند که در ۱۹ حوزه امتحانی و در ۱۷ شهرستان ساری، آمل، بابل، بابلسر، بندپی شرقی، بهشهر، تنکابن، جویبار، چالوس و نوشهر، رامسر، سوادکوه، قائم شهر، کلاردشت، محمودآباد، نکا و نور به رقابت پرداختند.

دانش آموزان مازندرانی که در دوره های مختلف کنکور موفق به کسب رتبه های نخست شده بودند در سال جاری هم موفق به کسب رتبه نخست و رتبه هفتم کنکور سراسری در رشته تجربی شدند.

پای صحبت برترین‌های کنکور در مازندران

رتبه نخست تجربی

صبا معصوم‌نیا سماکوش که موفق شد رتبه یک کنکور تجربی را از آن خود کند متولد شهرستان بابل در بخش بندپی شرقی است که به علت شغل پدر که در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی خدمت می کند چند سالی را در مدرسه نوشهر و بعد از آن در مدرسه تیز هوشان بندرعباس ادامه تحصیل داد.

رتبه یک علوم تجربی اظهار کرد: موفقیت امروز خود را مدیون پدر و مادرم هستم که به صورت مستمر پیگیر کارهای درسی من بودند.

وی با بیان این مطلب که روزی ۱۴ ساعت درس می خواندم اظهار کرد، کسب رتبه نخست کنکور تجربی را از طریق شبکه های اجتماعی متوجه شدم.

رتبه نخست کنکور تجربی تصریح کرد: لطف خداوند بزرگ و عوامل انسانی در کسب این موفقیت اثر گذار بودند.

پای صحبت برترین‌های کنکور در مازندران

وظیفه ما درس خواندن است

همچنین "علی خلیلی تیرتاشی" که رتبه هفت کنکور سراسری علوم تجربی را کسب کرد بیان داشت: وظیفه دانش آموز آن است تا ۱۸ سالگی با دقت درس بخواند و کار مهمتر از این نداریم.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به هدف خود تلاش های زیادی انجام دادم و حمایت سیستم آموزشی و خانواده را با خود داشتم، اظهار کرد: دانش آموز سمپادی بودم و در مدرسه شهید بهشتی ساری تحصیل می‌کردم.

رتبه هفت رشته تجربی ادامه داد: همیشه از دانش آموزان خوب مدرسه بودم و برای کسب موفقیت تلاش می‌کردم و از سال دهم توجه بیشتری به کنکور داشتم

خلیلی با اشاره به این که در وقت صرفه‌جویی می کردم و وظیفه‌ای جز درس خواندن نداشتم، ادامه داد: اطمینان کامل داشتم که رتبه تک رقمی را از آن خود می کنم.

این دانش آموز موفق تصریح کرد: خودم را درگیر کلاس های کنکوری نکردم اما مطالعه را به صورت مستمر انجام می دادم.

به گزارش ایرنا، سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور ، شامگاه جمعه با صدور اطلاعیه‌ای ضمن آرزوی موفقیت برای داوطلبان کنکور، اعلام کرد: نتیجه علمی داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ به صورت کارنامه ملاک برای انتخاب رشته حاوی نمره کل نهایی، رتبه، سهمیه و وضعیت بومی بر روی درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قرار گرفته که داوطلبان می‌توانند با ورود به سامانه جامع آزمون سراسری به نشانی https://my.sanjesh.org، کارنامه خود را مشاهده کنند.

داوطلبانی که در چند نوبت آزمون سراسری سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ در بیش از یک گروه آزمایشی اصلی متفاوت (گروه‌های اصلی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی) شرکت کرده اند باید در زمان تعیین شده اعلامی، گروه آزمایشی اصلی مورد نظر خود را برای انتخاب رشته در حساب کاربری خود تعیین می‌کردند.

پای صحبت برترین‌های کنکور در مازندران

در صورت عدم تعیین گروه آزمایشی توسط داوطلب در زمان مقرر، گروه آزمایشی اصلی آخرین نوبت آزمون، ملاک عمل قرار گرفته است. لازم به ذکر است که یک داوطلب امکان انتخاب رشته از دو گروه آزمایشی اصلی را ندارد.

داوطلبانی که در دانشگاه فرهنگیان قبول شده‌اند و انصراف خود را به اداره کل آموزش و پرورش استان بومی خود در زمان مقرر ارائه نکرده‌اند، کارنامه علمی طبق مقررات برای آنان صادر نمی‌شود.

بدیهی است داوطلبانی که در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ شرکت کرده و در زمان ثبت‌نام آزمون اعلام کرده‌اند فقط متقاضی آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در دانشگاه فرهنگیان بودند (چه در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته‌شده یا پذیرفته نشده باشند) و در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ ثبت‌نام نکرده‌اند، داوطلب آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ نیستند لذا برای آنان کارنامه ملاک انتخاب رشته تهیه نشده و اجازه انتخاب رشته در آزمون سراسری را ندارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha