چهره جدید خیابان ولیعصر با اجرای طرح الگوی خدمت 

تهران بزرگ - ایرنا - اجرای طرح الگوی خدمت با بهبود کیفیت پیاده‌روها، نوسازی مبلمان شهری، اصلاح هندسی معابر و ایمن سازی نقاط حادثه خیز ترافیکی، خط‌کشی محوری و بلوک عابر، چهره جدیدی به خیابان ولیعصر(عج) به عنوان یکی از شریان‌های اصلی و فرهنگی پایتخت بخشید.

به گزارش ایرنا، شهردار منطقه ۳ روز شنبه یکی از اهداف اجرای طرح محور الگوی خدمت در خیابان ولیعصر(عج) را بهبود کیفیت خدمات، افزایش رضایت عمومی از فضای شهری، ایجاد فضایی امن و دلپذیر برای تردد و فعالیت‌های اجتماعی برشمرد.

حمید جوانی به برنامه‌های توسعه زیرساخت‌های این محور اشاره کرد و افزود: با توجه به هدف اصلی طرح الگوی خدمت که همانا ارائه خدمتی خاص، ویژه و ملموس برای شهروندان است که همگی در راستای حفظ سرزندگی شهر و ارتقای سطح خدمات دهی به شهروندان است، بهبود کیفیت پیاده‌روها، نوسازی مبلمان شهری، اصلاح هندسی معابر و ایمن سازی نقاط حادثه خیز ترافیکی، خط کشی محوری و بلوک عابر پیاده و ... در خیابان ولی‌عصر(عج) اجرایی شد.

چهره جدید خیابان ولیعصر  با اجرای طرح الگوی خدمت 

به گفته وی با بازپیرایی و اصلاح فضای سبز، کاشت درخت و درختچه، کنده کشی، آبرسانی، رنگ آمیزی(جداول، نرده‌ها و المان‌ها)، لوله گذاری و نقاشی شهری درباره بهبود فعالیت‌های خدمات شهری در این محور مهم توجه ویژه شد.

شهردار منطقه ۳ در ادامه ابراز امیدواری کرد که با تکمیل فعالیت‌های فنی و عمرانی، ترافیکی و خدمات شهری، خیابان ولیعصر به فضایی دلنشین‌تر برای شهروندان و گردشگران تبدیل شود.

جوانی همچنین تاکید کرد: طبق برنامه ریزی‌های به عمل آمده، طرح محور الگوی خدمت خیابان ولیعصر(عج) در زمان از روز اجرایی شد که در تردد شهروندان خللی ایجاد نشود.

شهردار منطقه ۳ در ادامه گفت: بازسازی جوی باغچه، پیاده روسازی و تراش روکش مکانیزه، مرمت نهر، مرمت و بهسازی پیاده رو از ماموریت های معاونت فنی و عمرانی بود که در زمان های پیش بینی شده اجرا شد.

یه گفته وی شهروندان منطقه از ابتدای اجرای این طرح شاهد خط کشی محوری و بلوک عابر پیاده، مرمت ایستگاه اتوبوس BRT، مرمت و نصب علائم ترافیکی، نصب استاپرها، تامین روشنایی و مرمت سرپناه ایستگاه های اتوبوس و تاکسی در محور ولیعصر(عج) هستند؛ همچنین اصلاح و ایمن‌سازی نقاط حادثه خیز ترافیکی و اصلاح هندسی معابر به زودی در این محور به پایان خواهد رسید.

جوانی ابراز امیدواری کرد که در ۴ محور این منطقه که شامل محورهای میرداماد، شریعتی، گاندی و خیابان حضرت ولی عصر (ع) در طرح محور الگوی خدمت منطقه ۳ قرار دارند با تعریف کار ویژه شاهد ایجاد تحول در کیفیت، زیبایی بصری محورها و در نهایت ارتقای چشمگیر رضایتمندی شهروندان در این محورها باشیم.

اجرای طرح الگوی خدمت در ۲ مسیر وردآورد و بلوار شاهد

شهردار منطقه ۲۱ از اجرای طرح الگوی خدمت در ۲ مسیر وردآورد و بلوار شاهد در این منطقه خبر داد.

محمدرضا پوریافر در این باره گفت: طرح الگوی خدمت با هدف ارتقای کیفیت زندگی شهری، پس از پایش و نیازسنجی و مدل سازی سه بعدی، در محورهای ترافیکی پیش بینی و عملیات اجرایی آن در منطقه آغاز شد.

شهردار منطقه ۲۱ افزود: این طرح در تمامی ابعاد کارکردی و زیبایی بصری محورها مورد توجه بوده و اقدامات عمرانی، ترافیکی، خدمات شهری و فرهنگی در آن پیش بینی شده و در حال اجرا است.

وی بیان کرد: طرح الگوی خدمت در منطقه ۲۱ شهرداری تهران نیز با جدیت و پس از مطالعات کارشناسی، در سه محور اصلی (وردآورد، بلوار شاهد و بلوار اصلی تهرانسر) به آدرس خیابان شاهد حدفاصل بلوار گلها تا بزرگراه آزادگان به طول ۱.۷ کیلومتر و بلوار وردآورد حدفاصل بزرگراه شهید فهمیده تا بزرگراه شهید لشگری به طول ۱.۸ کیلومتر و همچنین در بلوار اصلی تهرانسر حدفاصل بزرگراه شهید لشگری تا بزرگراه متوسلیان به طول ۳ کیلومتر آغاز و در حال اجرا است.

پوریافر افزود: این طرح در خیابان شاهد بصورت اجرای المان در ورودی، و از سمت ورودی بزرگراه شهید لشگری و خیابان گلها اصلاح و ساماندهی رفیوژ میانی، ساماندهی نهر و کانال های خیابان شاهد، باز طراحی سه فضای مکث شامل طراحی منظر، پوشش گیاهی، روشنایی و آبیاری، باز طراحی سیمای پیاده روها و اجرای نقاشی دیواری پیش بینی و در حال اجرا است.

شهردار منطقه ۲۱ گفت: طرح الگوی خدمت در بلوار وردآورد نیز بصورت اجرای المان، و در ورودی از سمت آزادراه شهید فهمیده و بزرگراه فتح اصلاح و ساماندهی رفیوژمیانی، ساماندهی نهر و کانال های بلوار وردآورد، باز طراحی هندسی و منظر چهارراه انقلاب، باز طراحی سیمای پیاده روها و اجرای نقاشی دیواری در مقاطع شناسایی شده و اجرا خواهد شد.

براساس این گزارش، در بلوار اصلی تهرانسر، طرح الگوی خدمت در اجرای المان در ورودی، از سمت ورودی بزرگراه شهید لشگری اصلاح و ساماندهی رفیوژمیانی شامل اصلاح هندسی، کفسازی، پوشش گیاهی، روشنایی و آبیاری، ساماندهی نهر و کانال های محور بلوار اصلی، باز طراحی منظر چهارراه صدف، باز طراحی سیمای پیاده روها، اجرای نقاشی دیواری نیز در حال پیاده سازی است.

احداث و بهره برداری از ۶ خیابان در منطقه ۲۱

همچنین شهردار منطقه ۲۱ از احداث و بهره برداری ۶ خیابان در منطقه خبر داد و با اشاره به عملیات اجرایی احداث ۶ خیابان در این منطقه گفت: عملیات اجرایی خیابان های آذر دو، گل سرخی، فتح، آبان ۶ و ۷ و مریم ۳ از اوایل مرداد ماه ۱۴۰۳ آغاز شده و تاکنون حدود ۶۰ میلیارد تومان برای هزینه شده است.

پوریافر افزود: براساس درخواست‌های مردمی و در راستای توسعه محله محوری، سه خیابان آذر دو، گل سرخی و فتح تا پایان شهریور و سه خیابان آبان ۶ و ۷ و مریم ۳ تا پایان آبان ماه ۱۴۰۳ کامل و به بهره برداری می‌رسد.

شهردار منطقه ۲۱ خاطرنشان کرد: خیابان آذر دو، گل سرخی و فتح، آبان ۶ و۷، مریم ۳ بطور کلی ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر است و ۱۲ هزار تن آسفالت استفاده شده است و در ناحیه سه منطقه ۲۱ واقع شده است و خیابان آبان ۶ و۷ و مریم ۳ تاکنون ۱۵ درصد پیشرفت کرده و خیابان آذر دو، گل سرخی و فتح تاکنون ۶۵ درصد پیشرفت کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha