اولین گواهینامه حرفه‌ای گردشگری سلامت در آذربایجان غربی صادرشد

ارومیه- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: اولین گواهینامه حرفه‌ای کسب‌وکارهای گردشگری سلامت در فضای مجازی استان صادر شد.

مرتضی صفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دارنده این گواهی‌نامه مجاز است تا در چارچوب قانون و مقررات در زمینه گردشگری سلامت در فضای مجازی فعالیت انجام دهد.

وی اضافه کرد: شرکت استارتاپی که این گواهی‌نامه را دریافت کرده، اطلاعاتی در مورد معرفی بیمارستان‌های فعال در حوزه گردشگری سلامت به ۱۱ زبان زنده دنیا، معرفی ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری با قابلیت ارائه مسیریابی خودکار، معرفی مراکز خدمات گردشگری سلامت، تورهای گردشگری، آژانس‌های گردشگری و مسافرتی، شرکت‌های دارای مجوز فروش بلیط، معرفی برخط صنایع‌دستی، ارائه اطلاعات و راهنمایی‌های سفر به ایران در سایت اینترنتی خود ارائه خواهد داد.

وی با اشاره به ظرفیت غنی استان در حوزه گردشگری سلامت گفت: هراندازه گردشگری سلامت به شکل های مختلف تقویت شود، به همان اندازه فضا برای سودجویان نا امن خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی بیان کرد: بنابراین است تبلیغات دراین حوزه افزایش یابد تا این صنعت در مسیر رونق قرار گیرد.

صفری یادآورشد: در راستای صیانت از این صنعت و تقویت آن باید دفاتر گردشگری سلامت و حتی اتاق های بازرگانی درکشورهای همجوار که عمده گردشگران سلامت از این کشورها عازم استان می شوند، دایر شود تا تعامل خوبی دراین زمینه صورت گرفته و گردشگری سلامت مسیر صحیح خود را طی کند.

وی اظهار کرد: اولین گواهی نامه صادر شد و درادامه این روند افرادی که حائز شرایط لازم باشند( فعال درحوزه آی تی و گردشگری سلامت) گواهینامه صادر خواهد شد.

وی درخصوص اینکه آیا نظیر این گواهینامه ها در استانهای دیگر صادر شده است گفت: بعید به نظر می رسد زیرا استانهای مرزی ظرفیت گردشگری سلامت دارند و می توان گفت این اقدام گامی نو در جهت تقویت گردشگری سلامت است.

به گزارش ایرنا،گردشگری سلامت آذربایجان غربی ظرفیت و پتانسیل ارزشمندی است که می‌تواند درآمد مناسبی نصیب استان کند و افقی روشن در برابر صنعت گردشگری و اقتصاد آن بگشاید همه ساله بیمارانی از کشورهای همجوار برای درمان به استان آذربایجان غربی سفر می‌کنند که ارائه اطلاعات درست به آنها می تواند آذربایجان غربی را مقصد دائمی آنها برای درمان قرار داده و درآمد بالایی نصیب استان کرده و دست سودجویان را از این صنعت کوتاه کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha