۱۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۳۲
کد خبرنگار: 898
کد خبر: 85583966
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۱ زندانی ندامتگاه مرکزی کرج آزاد شدند

۱۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۳۲
کد خبر: 85583966
۱۱ زندانی ندامتگاه مرکزی کرج  آزاد شدند

کرج - ایرنا - رییس کل دادگستری البرز با حضور در ندامتگاه مرکزی کرج دستور آزادی ۱۱ زندانی این ندامتگاه را صادر کرد.

به گزارش ایرنا از دادگستری البرز، "حسین فاضلی هریکندی" روز شنبه با حضور در ندامتگاه مرکزی کرج اظهار کرد : دراین بازدید درخواست‌ها و مشکلات ۲۹۵ نفر از زندانیان مورد بررسی قرار گرفت و تقاضاهایی از قبیل تسریع در رسیدگی ۷۵ مورد، تعلیق و تخفیف مجازات ۹ مورد، تبدیل و تخفیف قرار تامین کیفری هشت مورد، اعسار و تقسیط ۲۲ مورد، ادغام پرونده‌های کیفری ۲۲ مورد، مرخصی ۱۴ مورد، مشاوره و ارشاد و راهنمایی ۳۶ مورد توسط هیات قضایی بررسی و دستورات مقتضی صادر شد.
وی اضافه کرد: یکی از دستاوردهای مهم این بازدید بررسی درخواست و پرونده ۱۱ نفر از مددجویان بود که پس از بررسی شرایط و پرونده هر یک از زندانیان با تقاضای مرخصی پایان حبس آن‌ها موافقت و آزاد شدند.
فاضلی هریکندی بیان کرد: در این راستا برخی از نقاط قوت حوزه فردیس شامل افزایش احکام پابند الکترونیک، استفاده از زندان باز، افزایش آزادی ناشی از اعسار در مورد محکومان مالی و مهریه، افزایش بازدید قضات، افزایش پذیرش آزادی مشروط، افزایش صدور احکام تعلیق اجرای مجازات، افزایش مرخصی محکومان کیفری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته مشهود و شایان توجه بود.

۱۱ زندانی ندامتگاه مرکزی کرج  آزاد شدند


رییس کل دادگستری البرز با تقدیر از تلاش‌های کارکنان قضایی زندان مرکزی کرج در همراهی با سیاست‌های قوه قضائیه در زمینه حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری گفت: حبس زدایی اختصاص به زمان صدور حکم ندارد و باید از مرحله تحقیقات مقدماتی آغاز شود و تا زمان رسیدگی و صدور احکام از سوی دادگاه های بدوی و تجدیدنظر و حتی در مرحله اجرای حکم ادامه یابد.

وی یادآورشد: از زمان تعقیب متهم و آغاز تحقیقات مقدماتی، صرفا متهمانی که حضور آنها برای جامعه مضر است با لحاظ مقررات قانونی بازداشت و به زندان معرفی شوند و سایر افراد با قرارهای تامین کیفری متناسب تا زمان صدور حکم قطعی آزاد شوند و نباید از قرار تامین به عنوان ابزار مجازات استفاده کرد.





اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha