۱۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۵۴
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85583970
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نافرمانی نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی برای بازگشت به جنگ علیه ساکنان غزه

تهران - ایرنا - یک شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی فاش کرد که تعدادی از نظامیان این رژیم در تیپ چتربازان اعلام نافرمانی کرده و از بازگشت برای شرکت در جنگ علیه ساکنان غزه خودداری کردند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی، ۱۵ نظامی این رژیم از تیپ چتربازان که این هفته خدمت خود را در شهرهای دیرالبلح و خان ‌یونس به پایان رساندند، احضار شدند تا دوباره به جنگ بازگردند اما آنها نپذیرفتند.

ارتش رژیم صهیونیستی دیروز (جمعه) اعلام کرد که تیپ ۹۸ ارتش این رژیم، عملیات نظامی خود را در مناطق خان یونس و دیرالبلح در نوار غزه پس از گذشت حدود یک ماه از آغاز عملیات به پایان رسانده است.

این شبکه صهیونیستی فاش کرد: یکی از مواردی که باعث پایان عملیات لشگرها شده، خستگی نظامیان است، بنابراین آنها برای مدتی به منظور استراحت، منطقه عملیات خود را ترک می کنند.

در عین حال، سازمان رادیو و تلویزیون رژیم اسرائیل نیز گزارش داد که حدود ۲۰ نظامی ارتش این رژیم در تیپ پیاده نظام خواستند که به جنگ غزه بازنگردند.

این سازمان اشاره کرد که ۱۰ نفر از این نظامیان که از بازگشت به جنگ خودداری کردند، در صورت عدم موافقت با بازگشت به نوار غزه اخطار محاکمه نظامی دریافت می کنند.

در همین حال این نظامیان گفتند که پس از ۱۰ ماه جنگیدن، دیگر قادر به بازگشت به جنگ غزه نیستند اما آماده انجام ماموریت های دیگر هستند.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم اسرائیل افزود که از گردان های اضافی در تیپ های دیگری که در نوار غزه می جنگند صداهای مشابهی در اعتراض به مشکلات به گوش می رسد.

رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از خانواده های برخی از این نظامیان گفته است که فرزندان آنها مجبورند در رزمایش زمینی در غزه شرکت کنند و در غیر این صورت آنها به زندان خواهند رفت.

والدین این نظامیان افزودند که تنها چند نظامی در گروهان آنها (گروهان پسرانشان) باقی مانده اند که قادر به جنگیدن هستند.

آنها گفتند: اکنون وقت آن است که ما والدین به آنها کمک کنیم تا با سیستمی (کابینه نتانیاهو) که به آنها اهمیتی نمی دهد، مقابله کنند.

در حالیکه رسانه های رژیم اسرائیل گزارش دادند که صدها نظامی ذخیره در ارتش این رژیم هر ماه بدون اطلاع فرماندهانشان به خارج از کشور می روند، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» گزارش داد که ده ها نظامی ذخیره رژیم اسرائیل اعلام کردند که حتی در صورت مجازات به خدمت نظامی در نوار غزه باز نمی گردند.

با گذشت حدود ۱۱ ماه از جنگ علیه نوار غزه، درگیری‌های شدید میان نظامیان رژیم اشغالگر و مبارزان مقاومت در مناطق مختلف این باریکه در جریان است.

این جنگ که رژیم صهیونیستی آن را با دو هدف اعلام شده نابودی جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست در هفتم اکتبر ۲۲۰۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) به راه انداخت، تاکنون به اهداف خود نرسیده است.

در همین راستا، رسانه‌های صهیونیستی با اشاره به روند جنگ علیه نوار غزه و تلفات نظامیان رژیم صهیونیستی اذعان کرده‌اند که وعده‌های «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم طی حدود ۱۱ ماه گذشته درباره کسب پیروزی در جنگ و نابودی حماس، توخالی و عوام فریبانه بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha