۱۰۰ همیار محیط‌زیست در چهارمحال و بختیاری به تجهیزات مهار آتش مجهز شدند

شهرکرد- ایرنا- فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری از توزیع تجهیزات مهار آتش‌سوزی بین ۱۰۰همیار محیط‌زیست فعال در استان خبر داد.

بختیار طاهری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به کاهش قابل توجه موارد آتش‌سوزی در مناطق چهارگانه محیط زیست استان در سالجاری افزود: این تجهیزات اطفای حریق شامل لباس، کفش، بیل و کلاه است که بین جوامع محلی فعال در حوزه محیطزیست با عنوان همیاران محیط‌زیست توزیع شد.

وی گفت: هم‌اکنون ۳۰۰ همیار محیط‌زیست در استان با اداره کل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری همکاری دارند و فعال هستند.

به گفته وی، در سالجاری ۶ مورد آتش‌سوزی در مناطق تحت حفاظت اداره کل حفاظت محیط‌زیست با وسعتی بیش از ۵.۳ هکتار به وقوع پیوسته است که این میزان نسبت به سال‌گذشته که تنها حدود ۲ هکتار بود افزایش یافته است.

طاهری افزود: در راستای کاهش آتش‌سوزی در مناطق تحت مدیریت تمهیدات لازم برای کاهش وقوع حریق از جمله بستن مسیرهای دسترسی فرعی در مناطق، شناسایی کانون‌های بحران، ایجاد آتش‌بر، حضور ادارات با تمام پتانسیل انسانی و توزیع تجهیزات اطفای حریق برای جوامع محلی و همیاران طبیعت، صدور کارت همیار محیط‌بان و برگزاری کلاس آموزشی اطفای حریق برای جوامع محلی، دهیاران و همیاران انجام شده است.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون ۱۵.۳ درصد مساحت استان چهارمحال و بختیاری در قالب مناطق حفاظت شده تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha